پلیس اهواز: افزایش سرقت‌ها بخاطر فشار اقتصادی است

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 دی 1400 | 09:57 ق.ظ
پلیس اهواز: افزایش سرقت‌ها بخاطر فشار اقتصادی است جانشین فرماندهی انتظامی اهواز گفت: مدیران شهرستان اهواز هنگام تجمع‌های اعتراضی برای ارامش مردم ورود کنند و پاسخگوی معترضان باشند.

سرهنگ کیومرث کشوری روز دوشنبه در نشست شورای اداری اهواز در سرسرای اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: همواره شاهد تجمع‌هایی در اهواز هستیم لذا ضروری است که متولیان برای ایجاد آرامش با تجمع کنندگان صحبت کنند و مدیران در این رابطه پاسخگو باشند تا این‌ مقوله اجتماعی تبدیل به مساله امنیتی نشود.

وی با بیان اینکه بیشتر تجمع‌ها مربوط به کارکنان و کارگران است گفت: دشمنان کشور زیاد هستند و نیاز است که مدیران آرامش را به جمعیتی که تجمع می‌کنند منتقل کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی اهواز با بیان اینکه فشار اقتصادی و تورم در کشور باعث افزایش برخی تخلف‌ها مثل سرقت شده است، ادامه داد: شورای امنیت کشور مصوباتی را ارسال کرد که در آن ۱۴ دستگاه باید در پیشگیری از سرقت ورود کنند.

سرهنگ کشوری با اشاره به اینکه اهواز دومین شهر حاشیه نشین کشور است بیان کرد: مردم حاشیه شهر نسبت به نقاط دیگر شهر، ضعیف‌تر هستند و اگر اقتصاد دچار مشکل شود مردم این‌ مناطق بیشتر درگیر می‌شوند.

وی در ادامه بر انجام اقدام موثر از سوی سازمان‌ها در نگهداری اموال خود تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها با صرف کمترین هزینه شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا از سرقت اموال عمومی جلوگیری شود.

وی درباره سه چرخه‌هایی که در سطح شهر اهواز تردد دارند گفت: ماموران انتظامی تعداد زیادی از این سه چرخه‌ها را جمع‌آوری کردند اما صاحبان آنها تجمع و معترض بودند؛ این وسایل سند ندارند و اگر تخلف کنند امکان رسیدگی به تخلف آنها وجود ندارد.

وی گفت : البته صاحبان این سه چرخه‌ها از طریق این وسایل کسب درآمد می‌کنند و نمی‌توان این وسایل را از آنها گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری شرکت‌های آبفا، مخابرات و توزیع برق اهواز، گشت تلفیقی در حال انجام است تا نظارت برای جلوگیری از سرقت اموال عمومی بیشتر شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اهواز نیز در این نشست بیان کرد: در دولت جدید مردم خواستار تغییر محسوس در شرایط کشور هستند؛ رویکرد دولت جدید توجه به خدمت رسانی و ارتباط مستقیم با مردم است.

حجت‌الاسلام سید امیر میرعلایی افزود: طرح محله اسلامی را در اهواز آغاز کرده‌ایم و کمیته‌های مختلفی در این زمینه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: به عنوان مثال در کوی طاهر اهواز که مالکان اسناد مالکیتی ندارند مصوب شد که زمین های بدون سند تعیین تکلیف شوند اما متاسفانه همکاری در این بخش بسیار اندک بوده است.

وی ادامه داد: در کوی طاهر اهواز ۵۰۰ خانوار زندگی می‌کنند و اگر واحدی که در آن سکونت دارند سنددار شود مشکل ۴۰ ساله آنها حل می‌شود.

به گفته وی بخشی از این زمین‌ها مربوط به بنیاد مستضعفان و بخشی مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد و خوشبختانه این مشکل در حال حل شدن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) در خصوص خود حفاظتی دستگاه‌ها نیز گفت: حراست فرمانداری و دستگاه‌ها باید از اداره و دستگاه خود حفاظت کنند و در زمان بروز مشکل و بحران بی تفاوت نباشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار