خوزستان جزو ۴ استان پرتصادف کشور/ مسائل ترافیکی اولویت باشد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 08:23 ق.ظ
خوزستان جزو ۴ استان پرتصادف کشور/ مسائل ترافیکی اولویت باشد جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال حدود ۳۰۰ هزار نفر مصدوم و مجروح بر اثر تصادفات رانندگی داریم، گفت: خوزستان جزو ۴ استان پرتصادف کشور است. سردار سیدتیمور حسینی دیروز(۲۱ دی) در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی که در استانداری برگزار شد، […]

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال حدود ۳۰۰ هزار نفر مصدوم و مجروح بر اثر تصادفات رانندگی داریم، گفت: خوزستان جزو ۴ استان پرتصادف کشور است.

سردار سیدتیمور حسینی دیروز(۲۱ دی) در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عامل سفر امروز تصادف دلخراشی بود که روز گذشته در محور بهبهان -رامهرمز به وقوع پیوست که حدود ۴۷ دستگاه برخورد داشتند و متاسفانه ۵ نفر از هموطنان خود را از  دست دادیم که بسیار تاسف بار بود. امروز در کشور با معضلی به نام تصادفات مواجه هستیم که زندگی تک تک افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: همه ما به نوعی کاربر ترافیک محسوب می شویم و می توانیم بر این سیستم تاثیر بگذاریم و تاثیر بپذیریم. پس اقدام برای ساماندهی حوزه ترافیک یکی از مسائلی است که می تواند اثرات مستقیم بر جامعه بگذارد. هرچند که معیشت، اشتغال، کشاورزی، صنعت و… واجب است اما همه اینها برای این است که بتوانیم بهتر و راحت تر زندگی کنیم؛مقوله ترافیک نیز این هدف را دنبال می کند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال حدود ۳۰۰ هزار نفر مصدوم و مجروح بر اثر تصادفات رانندگی داریم. البته این جدا از ۱۷ هزار نفری است که در طول سال جان خود را از دست می دهند. اگر خوشبینانه نگاه کنیم که ۵ درصد از مجروحان، دچار معلولیت های جسمی مادام العمر می شوند، یعنی سالی حدود ۱۵ هزار نفر معلول خواهیم داشت. پس واقعا جا دارد برای این حوزه که شبانه روز مثل یک بمب هر آن ممکن است چاشنی آن کشیده شود از جمله تصادف دیروز بهبهان، تصادف چند روز پیش در کردستان و تصادف سیستان و بلوچستان که ۸ نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند، تلاش شود.

سردار حسینی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه ترافیک، بیان کرد: ما در مرکز همه تلاش خود را در حال به کارگیری هستیم تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز بخش ترافیک را بگیریم. امروز در استان خوزستان مشکل داریم؛ خوزستان جزو ۴ استان پرتصادف کشور است. با حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه، کمتر از ۳ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده اما براساس آمار ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، با ۵۱۰ نفر کشته بیش از ۴.۵ درصد از جانباختگان تصادف را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در این ۹ ماه حدود ۱۴۱ میلیون تردد ثبت شده است؛ یعنی ۲.۳ درصد از تردد کشور. استان هم نسبت به دارا بودن راه ها و هم تردد، تصادف بیشتری دارد. امروز استان خوزستان قابل قیاس با دو یا سه دهه قبل نیست؛ امروز نیروی انسانی به تنهایی قادر به کنترل تردد و مدیریت ترافیک نیست.

سردار حسینی با اشاره به لزوم اضافه شدن سامانه ها، اظهار کرد: ما در حال حاضر ۳۳ سامانه فعال در جاده ها داریم که به ۵۸۰ سامانه برای پوشش کامل محورهای مواصلاتی نیاز است. یکی از دغدغه های جدی مدیرکل راهداری باید هوشمندسازی جاده ها باشد. با توجه به بافت صنعتی استان خوزستان، سامانه هایی که بتوانند فعالیت ناوگان عمومی بار و مسافر را خوب کنترل کند نیز نیاز است که بسیار حساس و مهم است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اهمیت توجه به اصلاح رفتار ترافیکی در شهرها بیان کرد: رفتار ترافیکی انسانها در شهرها شکل می گیرد و اگر بخواهیم رفتار ترافیکی مردم را اصلاح کنیم باید معابر شهری را کنترل دقیق و نظارت کنیم. ما در شهر اهواز کاستی های بسیار زیادی داریم و در سایر شهرستان ها نیز نیاز به رسیدگی و توسعه سامانه ها و تقویت زیرساخت های ترافیکی داریم.

وی گفت: قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری ها را مکلف کرده که به پلیس برای تامین الزامات راهنمایی و رانندگی کمک کند اما اهواز تنها شهری است که هنوز به تکلیف قانونی خود تن نداده است. شهرداری اهواز را مکلف کنید که تکلیف خود را اجرا کند.

سردار حسینی خطاب به استاندار خوزستان اظهار کرد: استدعا دارم مسائل ترافیکی را جزو اولویت های استان قرار دهید و هر کمکی که از ما ساخته است در مرکز، تکلیف خود را انجام می دهیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار