معافیت جایگاه داران سوخت در خوزستان از پرداخت افزایش نرخ عوارض

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 11:04 ق.ظ
معافیت جایگاه داران سوخت در خوزستان از پرداخت افزایش نرخ عوارض مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان گفت: جایگاه داران سوخت از پرداخت عوارض محموله‌های سوختی که به تازگی به ۹ درصد افزایش یافته است، معاف شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت:جایگاه داران سوخت در خوزستان از پرداخت عوارض محموله‌های سوختی که به تازگی از چهار درصد به ۹ درصد افزایش یافته است معاف شدند.

نعمت‌اله نجفی گفت: جایگاه داران سوخت در خوزستان هزینه‌های ناشی از افزایش نرخ عوارض تانکر‌های سوخت رسان را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت خواهد کرد.

به گفته او عوارض محموله‌های سوختی به تازگی افزایش یافته است و طبق قانون جایگاه داران به عنوان صاحبان سوخت موظف هستند عوارض کالای خود را بپردازند.

نجفی می‌گوید: اگر جایگاه‌داران موظف به پرداخت مبلغ ناشی از افزایش بیش از ۲ برابری عوارض راهداری می‌شدند، ناچار بودند نرخ سوخت را افزایش دهند که این خلاف قانون بود بنابراین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به این مساله ورود کرد تا هیچ گونه تغییری در نرخ سوخت و افزایش هزینه‌های غیر متعارف جایگه داران ایجاد نشود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان گفت: جایگاه‌داران سوخت در خوزستان همان نرخ قبلی چهاردرصدی عوارض را پرداخت می‌کنند و هیچ گونه عوارض بیشتری پرداخت نخواهند کرد.

حدود ۳۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان در سطح حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) در زمینه حمل سوخت به جایگاه‌ها فعال هستند.

عوارض بر اساس ارزش محموله نرخ گذاری می‌شود و بر این اساس چنانچه ارزش هر محموله سوختی ۱۰۰ میلیون ریال باشد صاحب کالا باید پنج میلیون ریال بیشتر از نرخ قبلی عوارض پرداخت می‌کرد، ولی شرکت متبوع هزینه ناشی از افزایش عوارض محموله‌های سوختی را به حساب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واریز خواهد کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار