ذخیره‌سازی دام زنده به جای گوشت منجمد

تاریخ انتشار: شنبه 25 دی 1400 | 11:32 ق.ظ
ذخیره‌سازی دام زنده به جای گوشت منجمد مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: پیشتر ذخیره‌سازی با گوشت منجمد انجام می‌شد، اما برای اولین بار دام سبک و سنگین زنده ذخیره سازی می‌شود.

آقای محسن مردی در حاشیه بازدید از سردخانه احسان ری در جمع خبرنگاران افزود: تا امروز حدود ۵۰ هزار رأس دام سبک و ۲ هزار رأس دام سنگین ذخیره سازی شده که به تدریج وارد بازار می‌شود.

وی گفت: نگاه ما به شرایط قیمتی در بازار است که براساس آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: شب گذشته هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند و ۲۰۰ رأس گوساله کشتار و روانه بازار شدند که متناسب با شرایط این روند ادامه دارد.

مردی ادامه داد: همچنین ۴۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد نیز ذخیره شده است تا در زمان‌های مقتضی وارد بازار شود.

وی گفت: امسال دام مازاد، چه سبک و چه سنگین بطور فراوان وجود دارد که برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت دام سبک ظرف چند روز افزایش یافته و به کیلویی ۱۳۰ هزار تومان رسید، اما با عرضه صورت گرفته، در حال حاضر این قیمت به ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان رسیده است در خصوص گوشت گوساله نیز قیمت از ۱۲۳ هزار تومان به ۱۱۷ هزار تومان کاهش یافته است.

مردی گفت: این افزایش قیمت که در چند روز گذشته تجربه شد ناشی از شایعات مربوط به حذف ارز دولتی بود که موجب کاهش توزیع شد، اما با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال حاضر این توزیع به شرایط عادی بازگشته است.

وی با اشاره به ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن مرغ افزود: ظرف چند روز گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد از بازار خریداری شده که به اقتضای نیاز، وارد بازار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در تولید تخم مرغ نیز میزان تولید و مصرف سر به سر است و ۳ هزار تن نیز ذخیره این محصول برای تعادل شرایط بازار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار