نماینده مردم اهواز در مجلس:

۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر اهواز زندگی می‌کنند/ رتبه دوم خوزستان در پرداخت مالیات و بیکاری/خوزستان از زمان جنگ به دلیل کم‌کاری عقب نگه داشته شده

تاریخ انتشار: شنبه 25 دی 1400 | 11:43 ق.ظ
۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر اهواز زندگی می‌کنند/ رتبه دوم خوزستان در پرداخت مالیات و بیکاری/خوزستان از زمان جنگ به دلیل کم‌کاری عقب نگه داشته شده نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه اهواز زندگی می‌کنند، گفت: خوزستان همیشه رتبه دوم را در پرداخت مالیات و تولید ناخالصی ملی داشته ولی همواره رتبه دوم در بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی را دارد که این یک تناقض بزرگ است.
۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر اهواز زندگی می‌کنند/ رتبه دوم خوزستان در پرداخت مالیات و بیکاری/خوزستان از زمان جنگ به دلیل کم‌کاری عقب نگه داشته شدهامروز شنبه ۲۵ دی‌ماه نشست مدیران استانی مرتبط با کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون و معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس در این جلسه اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که نمایندگان خوزستان با آن مواجه هستند این است که وقتی مطالباتی را برای خوزستان پیگیری می‌کنند برخی نمایندگان استان‌های دیگر تصور می‌کنند که به دنبال زیاده‌خواهی هستیم در صورتی که کم و کاستی‌های بسیاری در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان از زمان جنگ به دلیل کم‌کاری عقب نگه داشته شده است، افزود: نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در اهواز در حاشیه زندگی می‌کنند که رقم بسیار بالایی است.

حسینی ادامه داد: مطالبات اهواز و استان در بخش حق آلایندگی و عوارض از شرکت‌های نفتی و صنایع وصول نمی‌شود. خوزستان همیشه رتبه دوم را در پرداخت مالیات و تولید ناخالصی ملی داشته ولی همواره دومین رتبه در بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی را نیز داشته که این یک تناقض بزرگ است.

وی تصریح کرد: نمایندگان خوزستان به دنبال عزل یا انتصاب افراد خاصی نیستند، ولی وقتی دولتی سرکار می‌آید باید تکلیف مدیران خود را مشخص کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه صنایع مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام نمی‌دهند یا با درصد‌های پایین است، بیان کرد: دستاوردهای سفر کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور استاندار خوزستان به تصویب می‌رسد و به مدیران کشوری و مردم برای اجرا اطلاع رسانی خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار