رئیس کل دادگستری خوزستان: برای پیشگیری از وقوع جرم باید از راهکارهای علمی و کاربردی به روز بهره برد

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 دی 1400 | 09:59 ق.ظ
رئیس کل دادگستری خوزستان: برای پیشگیری از وقوع جرم باید از راهکارهای علمی و کاربردی به روز بهره برد رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با بهره گیری از علوم به روز و کاربردی می توان راهکارهای مناسب پیشگیری ازجرائم را پیش بینی و از وقوع جرائم در تمامی زمینه ها از جمله جرائم نظامی پیشگیری کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در آیین افتتاح کارگاه آموزشی علمی و کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرائم نیروهای مسلح و آسیب های نوپدید که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که در مراجع قضایی باید مور توجه ویژه قرار گیرد، روش های کشف جرم است و می توان با علوم و سناریوهای به روز و کاربردی و اتخاذ راهکارهای مناسب، جرائم را پیش بینی و از وقوع آنها پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه محاکمه افراد متخلف بدون وجود قانون ممکن نیست، گفت: به منظور کاهش جرایم در نیروهای مسلح، بهره گیری از ابزارهای پژوهشی، بررسی روندهای سابق و رویدادهای گذشته و همچنین ترسیم سناریوهای مختلف آینده ضروری است تا با این بررسی های علمی، پیشگیری جرایم احتمالی محقق شود.
رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: هر چه در پیشگیری از وقوع جرم و پیش بینی آن فعالیت و برنامه های آموزشی در نظر گرفته شود، شاهد کاهش چشمگیر وقوع جرائم و آسیب های آن در مسائل نظامی خواهیم بود و باید این کارگاه های آموزشی به صورت مستمر و با روش های نوین و علمی ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با تاکید از بهره مندی از ظرفیت پژوهشگران در این زمینه، اظهار داشت: دستگاه قضایی می تواند با آینده نگری و استفاده از این علوم و با همکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی قبل از آنکه جرم یا جرائم محقق شود، برای حفظ امنیت، گسترش و توسعه آرامش و آسایش در جامعه راهکارهایی را پیش بینی کند.
وی ضمن تقدیر از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برای برگزاری این کارگاه آموزشی، بیان داشت: بی شک استمرار در برگزاری چنین کارگاه های آموزشی با علوم روز، اثر بخشی و تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم در تمامی مسائل دارد و این گونه برنامه ها، راهکارهای مناسبی در جهت تحقق اهداف دستگاه قضایی ترسیم خواهد کرد.
دادستان انتظامی تهران و معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور نیز در این مراسم گفت: انتظار ما از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به حداقل رساندن جرایم در این یگان‌هاست چرا که در نظام اسلامی وقوع یک جرم در نیروهای مسلح نیز زیاد است.
حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی خواجه وند صالحی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح از سال ۷۲ پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار قرار داد و از سال ۷۷ به طور منظم با تدوین برنامه‌های پنج ساله، چشم انداز حرکتی این سازمان برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرایم است، اظهار داشت: مدیریت پیشگیری از جرایم در نیروهای مسلح به دلیل تعامل میان سازمان قضایی و نیروهای مسلح توانسته است گام های مهمی در کاهش جرایم بردارد.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه طرح های تحولی در سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز شده است، گفت: نگاه به موضوع پیشگیری از جرایم در سازمان قضایی نیروهای مسلح تغییر کرده است و این کارگاه که برای نخستین بار در خوزستان برگزار می شود، نمونه‌ای از این تغییر رویه است.
علی افتخاری با اشاره به وجود تعامل میان مجموعه قضایی و نیروهای مسلح در خوزستان، بیان کرد: این ارتباط و همکاری نزدیک میان نیروهای مسلح و سازمان قضایی نیروهای مسلح موجب شده تا در صورت بروز مشکل، این موضوع با تعامل نزدیک رسیدگی و برطرف شود.
وی ادامه داد: مجموعه های نظامی کشور و خوزستان به بلوغ و سطحی از جامعیت در حوزه پیشگیری رسیده‌اند که بر اساس آمار، همه جرایم نیروهای مسلح در خوزستان، روند کاهش است.
کریم بحرانی رئیس و دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان، جعفری چگنی معاون قضایی و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و فرماندهان نظامی و انتظامی خوزستان، از دیگر شرکت کنندگان در این کارگاه بودند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار