یکصد واحد تولیدی راکد خوزستان تا پایان امسال به چرخه تولید بر می‌گردند

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 دی 1400 | 09:30 ق.ظ
یکصد واحد تولیدی راکد خوزستان تا پایان امسال به چرخه تولید بر می‌گردند معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکصد واحد صنعتی راکد در استان خوزستان تا پایان امسال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

علی دادخواه روز دوشنبه در نشست رییس سازمان مهندسان صنعت و معدن کشور با جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران خوزستان در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بیان کرد: کارگروهی با حضور مسوولان دادگستری  و مدیران اقتصادی در خوزستان تشکیل شده است که موفق به راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ غیرفعال در استان شدند.

وی گفت: از جمله این واحدهای صنعتی بزرگ شرکت قند اهواز، شرکت گروه ملی ایران، شرکت هفت تپه بودند که دوباره به چرخه تولید برگشتند.
وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان یکهزار و ۴۰۰ مصوبه تصویب شده است افزود: این تعداد مصوبه مربوط به  ۸۰۰ واحد صنعتی بوده است.

دادخواه ادامه داد: متاسفانه ابزاری برای تشویق  و ارایه خدمات جهت ادامه فعالیت واحدهایی که بدهی بانکی دارند و یا دچار مشکل هستند وجود ندارد.

وی بیان کرد: امسال تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در خوزستان جذب شد تا به واحدهای صنعتی مشکل دار تسهیلات پرداخت شود که سود این تسهیلات ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه صنایع رغبتی به گرفتن این تسهیلات ندارند گفت: به روز رسانی سیستم تولیدی از دیگر مشکلات آنها است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعت خوزستان نیز گفت: ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در آنها فعال هستند.
اخلاق محمدیان بیان کرد: در خوزستان ۳۰ درصد صنایع در ساخت تجهیزات نفت و گاز فعالیت دارند و اولویت اصلی سرمایه گذاری در صنایع فلزی و پایین دست پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تقاضاهای سرمایه‌گذاری در اهواز انجام می‌شود، گفت:سه شهرک تجهیزات نفت و گاز در خوزستان وجود دارد.
محمدیان با اشاره به اینکه معمولا صنایع کوچک در دراز مدت دچار مشکل می شود و ممکن است از چرخه فعالیت خارج شوند افزود: واحدهایی که در تامین نقدینگی، منابع مالی و مواد اولیه دچار مشکل هستند شناسایی شده‌اند.
درخوزستان یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در خارج از شهرک های صنعتی فعال هستند و بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و ناحیه های صنعتی خوزستان فعالیت دارند.

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن کشور امروز از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی اهواز دیدن کرد و با فعالان اقتصادی برای بررسی مشکلات این واحدهای تولیدی نشستی برگزار نمود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار