خاموشی ناشی از کمبود سوخت نیروگاهی تاکنون در کشور رخ نداده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 دی 1400 | 11:17 ق.ظ
خاموشی ناشی از کمبود سوخت نیروگاهی تاکنون در کشور رخ نداده است مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: خاموشی ناشی از کمبود سوخت نیروگاهی تاکنون در کشور رخ نداده است.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار درباره وضعیت سوخت نیروگاه‌های کشور افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها از گاز تأمین می‌شود که نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ درصد مخازن نیروگاه‌ها از سوخت مایع پرشده که این رقم نیز نسبت به پارسال وضعیت بهتری دارد گرچه باید مراقبت‌های بیشتری به‌خصوص در نیمه شمالی کشور که سرما افزایش یافته است، صورت بگیرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: مردم اگر در همه مناطق کشور کمی صرفه‌جویی کنند امکان اینکه گاز به نیروگاه‌ها و مناطق سردسیر برسد افزایش خواهد یافت و شرایط را به گونه‌ای خواهد کرد که از سوخت مایع کمتری استفاده شود.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه هیچ خاموشی ناشی از محدودیت سوخت نیروگاهی در حال حاضر در کشور رخ نداده ادامه داد: البته ممکن است در نقاطی از کشور به دلیل بارش‌های سنگین برف و یا بروز سیل برخی دکل‌های برق خسارت‌دیده و در ساعت‌هایی مردم آن مناطق با خاموشی روبرو شوند که نیروهای امداد به فوریت به این مسائل رسیدگی می‌کنند.

 نگرانی از تأمین سوخت به‌موقع برای نیروگاه‌ها یکی از دغدغه‌های صنعت برق است و بر همین اساس و با هدف پیشگیری از خاموشی اقدام‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

چندی پیش هم وزیر نیرو گفت: مشترکانی که در اوج بار تابستانی بیش از سطح الگوهای تعیین شده مصرف برق، صرفه‌جویی کنند مشوق‌هایی به میزان ۲ برابر نرخ خرید تضمینی برق دریافت خواهند کرد.

«علی‌اکبر محرابیان» در پاسخ به خبرنگار افزود: اوج بار تابستانی حدود یک ماه است و اگر مشترکی در این یک ماه رعایت کند نه تنها قبض رایگان دریافت خواهد کرد بلکه به میزانی که صرفه‌جویی کرده و به نرخ ۲ برابر خرید تضمینی برق پاداش خواهد گرفت و می‌تواند پول خود را به طور نقد از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) دریافت دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار