هشدار پلیس راه به مردم خوزستان؛ فعلا سفر نروید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 دی 1400 | 10:54 ق.ظ
هشدار پلیس راه به مردم خوزستان؛ فعلا سفر نروید رئیس پلیس راه استان خوزستان: به پیش بینی اداره هواشناسی خوزستان، باتوجه به ورود توده هوای سرد از بعد از ظهرسه شنبه به استان، جاده‌های استان شاهد یخ‌زدگی و مه خواهند بود که برای تردد، ناایمن خواهند بود.

رئیس پلیس راه استان خوزستان: به پیش بینی اداره هواشناسی خوزستان، باتوجه به ورود توده هوای سرد از بعد از ظهرسه شنبه به استان، جاده‌های استان شاهد یخ‌زدگی و مه خواهند بود که برای تردد، ناایمن خواهند بود.

وی با بیان اینکه جاده‌های برون شهری برای تردد نا ایمن هستند، اظهار داشت: یخ زدگی محورها بنا به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در جاده‌های شمالی شاهد خواهیم بود که برای مقابله با این مسئله به کلیه نیروهای راه استان، اعلام آماده باش داده شده است.

وی افزود: در طی چند مدت اخیر باتوجه به بروز تصادفات ناگوار در محورهای برون شهری، همکاران ما از ساعت ۴ صبح در محل خود حاضر می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: خواهش من از مردم عزیز استان این است که حد الامکان از سفرهای غیرضرور، مخصوصاً در محورهای شمال استان و به اخص در پایان هفته که باتوجه به تعطیلات، ترددها در محورهای شمالی استان بیشتر است، خودداری کنند.

وی ضمن هشدار به مردم گفت: مردم عزیز در طی چند روز آخر هفته از سفر غیر ضروری خودداری کنند و اگر مجبور به سفر هستند و یا اجباری برای سفر هست، با سرعت مطمئن و حتماً در طول روز باشد و از رانندگی در شب جداً پرهیز کنند.

سرهنگ دولتشاهی در خصوص امکان بروز مه گرفتگی در جاده‌های استان گفت: براساس پیش‌بینی های از فردا امکان بروز مه گرفتگی و کاهش دید افقی براثر این پدیده خواهیم داشت که خواهش ما از مردم پرهیز از سفر غیر ضروری، رعایت اصول ایمنی به خصوص حرکت با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروها دیگر است.

وی در خصوص سرعت مطمئنه در محورهای استان در شرایط مختلف اذعان داشت: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده در شرایط مختلف بتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند و از بروز حادثه و تصادف جلوگیری کند که این سرعت در شرایط مختلف و براساس نوع محورها متفاوت است.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: سرعت مجاز در جاده‌های برون شهری و دو بانده، ۱۱۰ کیلومتر است و در آزادراه ۱۲۰ کیلومتر است ولی در زمان مه آلود بودن جاده، به میدان دید راننده بستگی دارد و ممکن است تا ۲۰ کیلومتر در ساعت، سرعت مطمئنه باشد.

وی در انتها ضمن هشدار به رانندگان در خصوص رعایت سرعت مطمئنه، بیان داشت: رانندگان عزیز، در خصوص رعایت سرعت مطمئن این موضوع را در نظر بگیرند که شرایط میزان سرعت مطمئن آن‌ها را مشخص می‌کند و باید به شرایطی مانند لغزندگی جاده، یخ‌زدگی، مه آلود بودن و یا کوهستانی بودن جاده توجه داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار