باید به فکر رونق صادرات و تولید کالاهای پرمصرف باشیم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 دی 1400 | 18:07 ب.ظ
باید به فکر رونق صادرات و تولید کالاهای پرمصرف باشیم وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از الزامات صنعت فولاد است و برای افزایش درآمد و ارز آوری باید به فکر رونق صادرات و تولید کالاهای پرمصرف در بازار بود. سیدرضا فاطمی امین امروز، ۳۰ دی ماه در نشست با مدیران شرکت های فولاد خوزستان که در محل فولاد شادگان برگزار شد، اظهار […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از الزامات صنعت فولاد است و برای افزایش درآمد و ارز آوری باید به فکر رونق صادرات و تولید کالاهای پرمصرف در بازار بود.

سیدرضا فاطمی امین امروز، ۳۰ دی ماه در نشست با مدیران شرکت های فولاد خوزستان که در محل فولاد شادگان برگزار شد، اظهار کرد: این وزارتخانه برای اجرای طرح توسعه و رونق شرکت فولاد شادگان همکاری لازم را خواهد داشت.

وی افزود: مواردی که برای طرح توسعه فولاد شادگان نیاز است بررسی می شوند تا برای رونق این صنعت در شادگان اقدام موثر انجام شود.

فاطمی امین تصریح کرد: صادرات یکی از الزامات صنعت فولاد است و برای افزایش درآمد و ارزآوری باید به فکر رونق صادرات و تولید کالاهای پرمصرف در بازار بود.

در این‌ نشست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: در این مقطع تاریخی همه مسئولان نظام برای حل مشکلات در کشور در تلاش هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس تاکید رئیس جمهور مدیران در سطح کشور باید به وظایف خود در راستای حل مشکلات استان خوزستان عمل کنند.   

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد محصولات شرکت صادر می شود. کشور افغانستان یکی از پتانسیل های معدن برای تامین مواد اولیه است که با تعاملاتی که با این کشور داریم می توان مواد اولیه شرکت های فولادی را از این کشور تامین کرد.

وی افزود: شرکت فولاد خوزستان ۱۶هزار نفر نیرو دارد و ظرفیت این شرکت طی سه فاز به ۳.۸ میلیون تن رسیده است اما امسال به دلیل چالش های ناشی از قطع برق و مشکل آب ۶۰۰ هزار تن تولید و ۴۰ هزار میلیارد ریال سود را از دست دادیم.

ابراهیمی اظهار کرد: کاهش حاشیه سود شرکت های بزرگ فولادی از جمله مشکلات این مجموعه محسوب می شود و شرکت های فولادی اگر دچار استهلاک بالای ۱۵ درصد شوند، سوددهی آن ها به صفر می رسد.

وی گفت: ۱۴۵ پروژه توسعه زیرساختی در دستور کار این شرکت قرار دارند تا در افق ۱۴۱۰ ظرفیت ۳.۸ میلیون تن این شرکت به ۴.۷ میلیون تن برسد.

ابراهیمی تصریح کرد: درخواست حذف جرایم زیست محیطی از فولاد شادگان را داریم و حاضر هستیم تا یک درصد هزینه آلایندگی را در شهرستان شادگان هزینه کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار