قیمت گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: جمعه 13 مهر 1397 | 14:39 ب.ظ
قیمت گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد کشاورزنیوز_قیمت گوجه فرنگی در هفته آینده به کمتر از ۲۵۰۰ تومان می‌رسد.

در حالیکه قیمت گوجه‌فرنگی در بازار به کیلویی ۷۰۰۰ تومان هم رسید، ولی با اعلام ممنوعیت صادرات آن و افزایش عرضه در بازار، قیمت آن روند کاهشی پیدا کرده و به حدود ۴۰۰۰ تومان رسیده است. به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار، قیمت این محصول در هفته آینده به کمتر از ۲۵۰۰ تومان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، قیمت گوجه فرنگی در بازار طی هفته‌های گذشته روند رو به افزایشی را تجربه کرد و به کیلویی بیش از ۷۰۰۰ تومان هم رسید که در پی آن قیمت رب گوجه فرنگی نیز افزایش یافت. البته بسیاری از کارشناسان و حتی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علت افزایش قیمت گوجه فرنگی را رشد صادرات آن در پی نوسانات نرخ ارز می دانند، چرا که صادرات این محصول به طرز عجیب و غریبی افزایش یافته و بر اساس آخرین آماری که غلامرضا تقوی – مدیرکل دفتر امور گلخانه گیاهان دارویی قارچ و خوراکی وزارت جهاد کشاورزی – اعلام کرده، در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۶۰ هزار تن گوجه فرنگی به کشورهای مختلف صادر شده که تقریبا حدود سه برابر بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته بوده است.

روند افزایش صادرات گوجه فرنگی و قیمت آن در بازار داخلی تا جایی پیش رفت که وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای به گمرک، صادرات آن را ممنوع کرد و نهایتا روند کاهش قیمت این محصول در هفته جاری آغاز شد.

البته قیمت میانگین این محصول بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ششم مهرماه به کیلویی ۵۴۳۴ تومان رسیده بود که نسبت به هفته قبل از آن ۲۰.۱ درصد، نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۵۶.۱ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل از این بررسی ۱۵۱.۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

اسدالله کارگر – رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی – در این باره به ایسنا گفت: چندین عامل در افزایش قیمت گوجه فرنگی طی ماه اخیر و هفته‌های گذشته تاثیرگذار بود، اما پس از اعلام ممنوعیت صادرات آن، روند کاهش قیمت این محصول تازه‌خوری آغاز شد؛ به گونه‌ای که در روزهای گذشته به کیلویی ۳۵۰۰ تومان هم رسید.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت بازار، قیمت گوجه فرنگی روند کاهشی خود را ادامه دهد و به کمتر از کیلویی ۲۵۰۰ تومان در هفته آینده برسد.

گرچه قیمت گوجه فرنگی با اعلام ممنوعیت صادرات آن روند کاهشی به خود گرفته، اما همچنان قیمت این محصول بالاتر از آن چیزی است که پیش‌بینی می شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار