وجود ۱۴۰ نقطه حادثه خیز در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اسفند 1400 | 09:59 ق.ظ
وجود ۱۴۰ نقطه حادثه خیز در خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان گفت: هم اکنون ۱۴۰ نقطه حادثه در استان وجود دارد و تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به غیراستاندارد بودن بسیاری از جاده‌های خوزستان گفت: در بعضی محور‌های استان از جمله؛ اهواز-امیدیه، اهواز-بندر ماهشهر، اهواز-خرمشهر و… دوربرگردان‌ها و تقاطع‌هایی وجود دارد که استاندارد‌های لازم ندارند و سبب وقوع حوادث مرگبار می‌شوند، بطوریکه سال گذشته در یک سانحه رانندگی در محور اهواز-امیدیه منجر به جان باختن ۴ سرنشین یک خودرو شد.

وی نبود استاندار‌های لازم را علت وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های استان دانست و افزود: علاوه بر این، رانندگان بدون توجه به خطرها، اقدام به دور زدن می‌کنند.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: ترانزیتی بودن جاده‌های استان خوزستان برای حمل و نقل کالا‌های اساسی، حضور کاروان‌های راهیان نور، حضور مسافران نوروزی برای بازدید از مناطق گردشگری و همچنین وقوع حوادث مرگبار در ماه‌های گذشته از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود رفع نقاط حادثه خیز اهمیتی دوچندان داشته باشد.

رفع ۲۸ نقطه حادثه خیز در استان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان علت رفع نشدن نقاط حادثه خیز استان را اختصاص ندادن اعتبار و منابع مالی لازم عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بر اساس آئین نامه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی سال ۱۳۸۸، در ماده ۲ بند یک و ۴ مصوب شده نقاط حادثه خیز باید به صورت کامل در کشور رفع شوند.

محمد جولانژاد به رفع ۲۸ نقطه حادثه خیز در استان با اعتباری حدود ۷۸۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود رفع ۵ نقطه دیگر نیز تا پایان تیرماه سال آینده انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار