دژ مرزی در مینوشهر طی چند مرحله برداشته می شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 اسفند 1400 | 08:29 ق.ظ
دژ مرزی در مینوشهر طی چند مرحله برداشته می شود مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: دژ مرزی مینوشهر در راستای ایجاد فضای گردشگری طی مراحل مختلف، برداشته خواهد شد.

سعید محمد طی بازدید از دژ خاکی مینوشهر، خاطرنشان کرد: جزیره مینو دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که حدود ۱۳ کیلومتر دژ مرزی نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: برای برداشته شدن این دژ خاکی، نشست های متعددی با ستاد نیروهای مسلح برگزار شد و موافقت برای برداشتن این دژ به صورت گام به گام انجام شد.

محمد با بیان اینکه در مرحله نخست یک هزار و ۷۰۰ متر این دژ برداشته شد و هم اکنون در حال تهیه طرح جامع در راستای ایجاد فضای گردشگری این منطقه هستیم، تصریح کرد: این فضا که در زمان هشت سال دفاع مقدس رویکرد ارزشی داشت؛ در راستای رونق گردشگری پذیرای گردشگران خواهد شد.

محمد اجرای این طرح را توسط سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: اگر روند آزادسازی به این ترتیب ادامه یابد، شاهد بهره‌ برداری بیشتر مردم از ساحل رودخانه‌ ها خواهیم بود و با حضور سرمایه گذاران بیشتر در این منطقه، به تدریج دژ خاکی برداشته خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: با برداشته شدن دژ خاکی در مینوشهر بهره مندی هر چه بیشتر از فضای ساحلی منطقه فراهم می شود و چشم انداز مطلوبی در زمینه گردشگری ایجاد و زمینه مناسبی برای جذب گردشگران فراهم خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار