رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد؛

تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا در شرق اهواز/ هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی در ۹ ماهه نخست سال جاری برای حیوان گزیدگی/برخی آثار حیوان گزیدگی مانند قطع عضو جبران ناپذیر است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 اسفند 1400 | 10:32 ق.ظ
تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا در شرق اهواز/ هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی در ۹ ماهه نخست سال جاری برای حیوان گزیدگی/برخی آثار حیوان گزیدگی مانند قطع عضو جبران ناپذیر است رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا در شرق اهواز خبر داد و گفت: تاکنون از میان افراد ۱۸ سال به بالا در شرق اهواز ۹۵.۵ درصد دُز اول، ۸۳.۷ درصد دُز دوم و ۴۱.۵ درصد نیز دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

 امرالله مردانی سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب با بیان اینکه در حوزه شرق اهواز تا کنون یک میلیون دوز تزریق واکسن داشته ایم، اظهار کرد: تاکنون از میان افراد ۱۸ سال به بالا در شرق اهواز ۹۵.۵ درصد دُز اول، ۸۳.۷ درصد دُز دوم و ۴۱.۵ درصد نیز دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اولین مبتلای خوزستانی به کرونا در شرق اهواز شناسایی شد، افزود: در شرق اهواز ۵ مرکز نمونه گیری فعال بود که در ابتدا یه صورت ١۶ ساعته فعالیت می‌کردند، اما در پیک طولانی مدت پنجم یک سالن تجمیعی را به آن اضافه کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ١۴٠٠ تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار و ۶٧١ تست در مراکز شرق اهواز انجام شده است، افزود: از این تعداد تست های گرفته شده ۷۴ هزار و ۵۷۱ مورد آن مثبت بود.

 

مردانی گفت: اگر این تعداد موارد مثبت کرونا شناسایی نمی‌شد علاوه بر انتشار بیماری، در کنار آن شناسایی فرد مثبت به رهگیری، مراقبت و پیگیری کمک زیادی به همکاران ما می‌کند.

 

وی با بیان اینکه میزان رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی در شرق اهواز ۶۰ درصد، است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شرق اهواز سه مرکز نمونه گیری فعال است، که در غیزانیه، کوی ملت و کوی مشعلی در حال فعالیت هستند.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به تزریق ۳۰ هزار دُز واکسن در طرح اتوبوس سیار واکسیناسیون، گفت: تاکنون ۱۵ درصد جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و در شرق اهواز میزان واکسیناسیون از میانگین کشوری بیشتر است.

 

وی از راه‌اندازی چندین مراکز بهداشتی جدید و جابجایی برخی از آن‌ها با مکان‌های بهتر در دوران کرونا خبرداد و گفت: همچنین تاکنون ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از کودکان ۵ تا ۱۱ سال واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

مردانی با اشاره افزایش آمار حیوان گزیدگی از سال ۹۴ به بعد در اهواز عنوان کرد: میزان حیوان گزیدگی در سال ۹۴ از ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و ۲۳۹ نفر در سال جاری رسیده که بیشتر آن متعلق به سگ‌های بلاصاحب است.

 

وی با بیان اینکه برخی آثار حیوان گزیدگی مانند قطع عضو جبران ناپذیر است و در صورت سرایت بیماری هاری به انسان ۱۰۰ درصد کشندگی دارد، گفت: به ازا هر حیوان گزیدگی در اهواز حدود ۱۰ میلیون تومان برای واکسن و دارو توسط بهداشت هزینه می‌شود.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای موارد حیوان گزیدگی هزینه شده است در حالی که هزینه عقیم سازی هر سگ مبلغی حدود ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

وی میزان حیوان گزیدگی در استان را حدود ۸ هزار نفر در سال عنوان و بیان کرد: انجام نوبت‌دهی الکترونیکی آزمایشات ازدواج، ارائه خدمات دندانپزشکی به یک‌هزار و ۱۰۰ در قالب اردوی جهادی، راه‌اندازی مرکز امحا زباله برای اولین بار در مراکز بهداشت استان، پلمپ اصناف متخلف و تعیین پیمانکار برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مراکز خصوصی و مطب‌ها از جمله اقدامات مرکز بهداشت شرق اهواز در سال جاری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار