تعمیرات سالیانه هشت واحد نیروگاهی کارون ۳ با موفقیت به پایان رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 اسفند 1400 | 11:46 ق.ظ
تعمیرات سالیانه هشت واحد نیروگاهی کارون ۳ با موفقیت به پایان رسید مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳ از اتمام موفقیت آمیز تعمیرات سالیانه،هشت واحد نیروگاهی این سد جهت آمادگی واحدها در پیک شبکه برق کشور در تابستان سال آینده خبر داد.

“سید حمید صالحی” مدیرعامل سد و نیروگاه کارون ۳ ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور اطمینان از کارکرد صحیح و مناسب سیستم و تجهیزات نیروگاهها و نیز فراهم کردن کارآمدی آنها برای تولید برق پایدار در نیروگاه ها، برنامه های مختلف نگهداری و تعمیرات پیاده سازی و اجرایی می گردد.

وی افزود: بازرسی های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه صنعتی محسوب می شود تا جایی که انجام صحیح این بازرسی ها می تواند به نحو مطلوبی در راندمان کارکرد تجهیزات آن مجموعه موثر باشد.

صالحی با بیان اینکه نیروگاه کارون ۳ نقش مهمی در شبکه برق کشور ایفا می نماید و تعمیرات سالیانه واحدهای آن در افزایش ضریب اطمینان شبکه برق از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به نامگذاری سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و علیرغم محدودیت های ناشی از وجود ویروس کرونا، فعالیت های وسیعی در جهت بالا بردن افزایش تولید و قابلیت اطمینان تجهیزات واحدها با محوریت خودکفایی و تکیه بر دانش و مهارت فنی پرسنل درون شرکتی به منظور پایداری و دستیابی به افزایش ضریب اطمینان صورت پذیرفت.

مدیر عامل سد و نیروگاه کارون۳ خاطر نشان کرد: تعمیرات سالیانه تمامی هشت واحد این نیروگاه مطابق یک برنامه ریزی دقیق در شش بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک، پست ۴۰۰ کیلو ولت، کالیبراسیون و کنترل پایداری جهت آماده سازی واحدهای نیروگاه در زمان پیک تابستان سال آینده انجام و علاوه بر بازرسی ها و تست های روتین سالیانه بر اساس دستورالعملها و نتایج تست های پایش وضعیت، نواقص واحدها برطرف گردیده است.

وی تشریح کرد: اقدامات مهمی در برنامه تعمیرات سالیانه این واحدها انجام گردید که مهمترین آنها شامل: بازرسی از تجهیزات توربین، گاورنر، شیرپروانه ای، تصفیه روغن تجهیزات، بازرسی از ژنراتور، خطوط فشار قوی و ترانس های قدرت، کالیبراسیون تجهیزات ابزاردقیق، سرویس شیر آلات، سرویس و تست عملکرد دریچه های بدنه سد و بر طرف کردن گزارش نقص ها می باشد.

گفتنی است، هدف از این تعمیرات سالیانه علاوه بر انجام بازرسی ها و برطرف کردن نواقص، اقدامات پیشگیرانه در جهت بالا بردن ضریب اطمینان تولید واحدهای نیروگاه جهت آمادگی واحدها در پیک شبکه مصرف برق در تابستان سال آینده می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار