انجام بیش از دو هزار بازدید بهداشتی در هفته اول ایام نوروز ۱۴۰۱ توسط کارشناسان دامپزشکی خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 فروردین 1401 | 15:16 ب.ظ
انجام بیش از دو هزار بازدید بهداشتی در هفته اول ایام نوروز ۱۴۰۱ توسط کارشناسان دامپزشکی خوزستان مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در هفته اول تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ و اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی بالغ بر بیش از ۳ تن فرآورده خام دامی غ مدیرکل یربهداشتی در خوزستان ضبط و از این میزان بالغ بر یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم معدوم شد.

مصطفی کنارکوهی درباره فرایند بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان، اظهار داشت:‌در بازرسی‌های انجام گرفته در هفته اول نوروز سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از دو هزار و ۲۶۳ مورد بازدید از انواع واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بخش، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان صورت پذیرفت است که براساس این بازدیدها ۲۸ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در همین راستا به بیش از ۷۱۳ واحد عرضه فرآورده خام دامی در سطح استان تذکرات بهداشتی داده شده است.

کنارکوهی افزود: فرآورده‌های خام دامی توقیفی مورد آزمایش و نمونه‌برداری قرار گرفته و بنابر نتیجه آزمایش‌، اجازه مصرف مشروط آن اخذ می‌شود در غیر این صورت فرآورده‌های مزبور معدوم خواهد شد.

وی همچنین درباره اقداماتی جهت کاهش تخلف در این بخش بیان کرد: برای کاهش میزان تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، به‌کارگیری مسئولین فنی بهداشتی، پایش‌های دوره‌ای و خوداظهاری و بازدیدهای مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان همچنین اظهار کرد: در طی یک هفته اول نوروز ۱۳۹ کارشناس بهداشتی، دامپزشکی و ناظر شرعی در قالب ۵۴ گروه ثابت و سیار در سطح شهرهای خوزستان فعال خواهند بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار