تخلیه و بارگیری حدود ۴۶ میلیون تن کالا در بندرامام خمینی(ره)

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401 | 11:16 ق.ظ
تخلیه و بارگیری حدود ۴۶ میلیون تن کالا در بندرامام خمینی(ره) مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در پارسال با بیش از ۱۷ درصد رشد نسبت به سال پیش از آن، به ۴۵ میلیون و ۹۷۶ هزار تن رسید.

 عادل دریس بیان کرد: در این بازه زمانی با پهلوگیری ۲۸۹ فروند کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع بزرگ بندری، ۱۷ میلیون و  ۵۱۷ هزار تن کالای اساسی شامل ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم تخلیه شد که ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد دارد.

دریس افزود: بیش از ۲۹ میلیون کالای غیرنفتی در این مدت در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شد که حدود ۱۱ درصد نسبت به سال پیش از آن رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به افزایش نزدیک به چهار میلیون تن به حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نسبت به سال ۹۹ در این مجتمع بیان کرد: تخلیه و بارگیری کالاها با رشدی بیش از ۳۱ درصد در پارسال به ۱۶ میلیون و ۶۶۵ هزار تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از رونق مجدد فعالیت‌ مرتبط به ترانزیت فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بندری با توجه به موقعیت مهم تزانزیتی آن خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۴۱۶ هزار تن کالا پارسال، با بهره گیری از موقعیت ممتاز بندرامام خمینی(ره) ترانزیت شد.

دریس همچنین رشد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری را در سال‌های اخیر پیوسته و ادامه‌دار بیان کرد و افزود: ۱۲۸ هزار و ۷۶۸ TEU ، پارسال در پایانه مکانیزه و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال ۹۹ رشد بیش از هشت درصدی دارد.

منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس و در جنوب خوزستان، به عنوان پهناورترین بندر تجاری کشور و کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، با بهره‌گیری از هفت کیلومتر اسکله، تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و نیروهای عملیاتی مجرب نقش مهمی در زنجیره‌ی تامین کالا در کشور ایفا می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار