خطر افزایش انتقال کرونا با روشن شدن کولرها

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 فروردین 1401 | 11:14 ق.ظ
خطر افزایش انتقال کرونا با روشن شدن کولرها معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان کم استفاده از ماسک در مناطق حاشیه‌ای، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، روشن شدن کولرهای گازی و بسته شدن در و پنجره‌ها احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد. دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با احتساب شناسایی ۱۱۸ بیمار جدید در ۱۳ […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان کم استفاده از ماسک در مناطق حاشیه‌ای، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، روشن شدن کولرهای گازی و بسته شدن در و پنجره‌ها احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با احتساب شناسایی ۱۱۸ بیمار جدید در ۱۳ فروردین‌ماه، مجموع بیماران شناسایی شده در خوزستان به ۶۰۰ هزار و ۶۰۱ نفر رسیده است.

وی افزود: با احتساب هشت مورد جدید بستری در این روز نیز، مجموع بستری‌ها در بیمارستان‌های خوزستان از ابتدای اپیدمی تاکنون، ۶۸ هزار و ۲۰۱ نفر تخمین زده می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با فوت پنج نفر در این روز، تعداد فوتی‌ها از زمان آغاز بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و ۸۲ نفر رسیده است. مجموع بهبودیافتگان در خوزستان نیز ۵۸۴ هزار و ۵۴۹ نفر است.

وی بیان کرد: تاکنون ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است بنابراین به طور متوسط هر خوزستانی یک و نیم دوز واکسن دریافت کرده است که این مساله نشان می‌دهد پوشش واکسیناسیون کامل در خوزستان قابل قبول نیست.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان حدود ۷۰ درصد است اما میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهر ۶۰ درصد و در مناطق حاشیه‌ای و بازارچه‌ها حدود ۱۲ درصد است که با توجه به آغاز فصل گرما، روشن شدن کولرهای گازی و بسته شدن در و پنجره‌ها احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار