لزوم آشنایی کشاورزان خوزستان با رعایت الگوی کشت تابستانه

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 فروردین 1401 | 11:20 ق.ظ
لزوم آشنایی کشاورزان خوزستان با رعایت الگوی کشت تابستانه فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: سازمان های جهاد کشاورزی و آب و برق خوزستان کشاورزان را نسبت به رعایت الگوی کشت تابستانه به دلیل بحران آب در حوضه رودخانه کرخه بیش از پیش آشنا کنند.

 شاهین هاشمی یکشنبه در نشست  شورای حفاظت منابع آب شهرستان حمیدیه بیان کرد: با توجه به پیش بینی کمبود شدید آب در حوزه کرخه و محدودیت های شدید در کشت محصولات زراعی در تابستان پیش رو می طلبد که به کشاورزان در این خصوص اطلاع رسانی انجام شود تا کشاورزان از وضعیت آب در استان مطلع باشند و همکاری لازم را انجام دهند.
وی گفت: اولویت اول در این شهرستان تامین آب شرب شهر و روستاها، آب دام و احشام، باغات،  کشت های دائمی و مزارع پرورش ماهی است که با توجه به پایین آمدن تراز آب حوضه رودخانه کرخه ضروری است نسبت به لایروبی رودخانه و نهرهای انتقال آب در محدوده شهرستان اقدام شود.
هاشمی اظهار داشت: اداره آبفای شهرستان و سازمان آب برق خوزستان در صورت پایین آمدن سطح تراز آب رودخانه کرخه، جهت تامین آب شرب شهرستان راهکارهای لازم را انجام دهند.
فرماندار شهرستان حمیدیه ادامه داد: اداره شیلات شهرستان نیز با توجه به بحران شدید آب در حوزه رودخانه کرخه، پیش بینی آب مورد نیاز را در این بخش انجام دهد و به سازمان آب و برق اعلام کند.

آب مورد نیاز شهرستان های غرب خوزستان از جمله شهرستان های دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه و اهواز از رودخانه کرخه تامین می شود که به دلیل کاهش چشم گیری بارش باران و برف در بالادست این رودخانه از سال گذشته تا کنون شاهد کاهش آورد آب به پشت سد کرخه بوده‌ایم.

در پی کاهش شدید آب در پشت سد کرخه کشت های جایگزین به جای کشت محصولات نیازمند آب زیاد در این شهرستان های تعیین شده است.

در تابستان پارسا به دلیل خشکسالی در رودخانه کرخه تامین آب شرب در این مناطق نیز با مشکلات فراوانی همراه بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار