ممنوعیت کشت شلتوک در تمام حوضه‌های آبی خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 09:19 ق.ظ
ممنوعیت کشت شلتوک در تمام حوضه‌های آبی خوزستان مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: باتوجه به شرایط حاد خشکسالی کشت شلتوک در تمام حوضه‌های آبی خوزستان ممنوع است.

پیمان حیدری راد گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که  طی ۲ سال گذشته بر استان حاکم شده، شرایط آبی در مخازن  رضایت بخش نیست.

او می‌گوید: در حوضه کارون بزرگ که شامل سد‌های زنجیره‌ای کارون و سدر دز است ۸ درصد نسبت به پارسال افزایش ذخایر و مخازن سد‌ها را داریم.

به گفته مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان در حوضه کرخه ذخایر آبی متاسفانه منفی ۱۲۹ درصد نسبت به پارسال و در حوضه سد جره نیز ذخایر آبی منفی ۱۵ درصد است.

این مقام مسئول گفت: در مجموع سد‌های خوزستان ۱۷ درصد نسبت به پارسال کمبود ذخایر قابل برنامه ریزی را دارد.

آقای حیدری راد می‌گوید: با توجه به شرایط کم آبی از هم استانی‌ها خواست که امسال باتوجه به شرایط آبی حاکم بر استان از کشت شلتوک خودداری کنند.

به گفته او در حوضه کرخه باتوجه به شرایط حاد خشکسالی متاسفانه امکان تامین آب کشت شلتوک وجود ندارد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حوضه‌های کارون، دز و مارون باتوجه به برنامه ریزی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان کشت‌هایی را که می‌توانیم تامین آب انجام دهیم، اعلام شده.

در خصوص تامین آب شرب نیز گفت: برنامه ریزی‌های مفصلی در استان انجام شده که سعی ما بر تامین آب با کمترین استرس است و مشکلی ایجاد نخواهد شد.  


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار