رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت نیرو برق الکتروپمپ‌های بخش کشاورزی را تامین کند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 09:41 ق.ظ
وزارت نیرو برق الکتروپمپ‌های بخش کشاورزی را تامین کند رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در بحث نحوه مصرف آب و برق و همچنین نحوه انتقال برق باید هماهنگی‌هایی میان وزارتخانه های نیرو و جهادکشاورزی ایجاد شود.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نیز در تشریح نشست این کمیسیون با وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌های تخصصی در حوزه کمیسیون کشاورزی است، شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در حوزه کشاورزی حول دو محور مهم و اساسی آب و برق و مرتبط با وزارت نیرو است.

عسکری با اشاره به اینکه میزان قابل توجهی از آب مورد مصرف بخش کشاورزی عمدتا در حوزه مأموریت وزارت نیرو قرار دارد، گفت: حوزه بعدی بحث برق است، بسیاری از الکتروپمپ‌های بخش کشاورزی نیاز به برق دارند و قطعا وزارت نیرو باید برق مورد نیاز را تأمین کند. ما در کنار این مسائل یک فضای مشارکت نیز با وزارت جهاد کشاورزی داریم یعنی وزارتخانه‌های کشاورزی و نیرو در بحث اجرایی ساختن شعار سال باید یک هم افزایی ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: در بحث نحوه مصرف آب و برق و همچنین نحوه انتقال برق باید هماهنگی‌هایی میان وزارتخانه های نیرو و جهادکشاورزی ایجاد شود و خوشبختانه بحث های خوبی از سوی همکاران ما در کمیسیون مطرح و مقرر شد، هفته آینده در راستای توسعه و برنامه‌ریزی برای اجرایی ساختن شعار سال جلسه مشترکی با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و معاونانشان در محل کمیسیون کشاورزی برگزار شود تا حوزه مأموریت های این دو وزارتخانه کاملا مشخص شده تا بتوانیم به نقطه مطلوب هدف‌گذاری شده در سال جاری دست یابیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار