انتقاد از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 20 فروردین 1401 | 11:38 ق.ظ
انتقاد از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان نماینده اهواز با بیان اینکه از متوقف شدن روند اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان نگران هستیم، گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ اتفاقی برای اجرایی شدن این طرح در خوزستان نیافتاده است و این مساله جای نگرانی دارد. مجتبی یوسفی، با انتقاد از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم […]

نماینده اهواز با بیان اینکه از متوقف شدن روند اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان نگران هستیم، گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ اتفاقی برای اجرایی شدن این طرح در خوزستان نیافتاده است و این مساله جای نگرانی دارد.

مجتبی یوسفی، با انتقاد از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان، اظهار کرد: مجلس در یکسال گذشته تلاش کرده منابع اختصاص یافته به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان را افزایش دهد تا شاهد روند مطلوب اجرای این طرح باشیم اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نمایندگان نباید در اجرا دخالت داشته باشند، افزود: اجرای چنین طرح‌هایی مثل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با دولت‌ها است و از این رو دولت و وزارتخانه‌های مربوطه باید به جدیت در اجرای این طرح ورود کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مجمع نمایندگان استان، تلاش شد تا برخی از منابع مورد نیاز برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تامین و این طرح بعد از تعطیلی ۴ تا ۵ ساله مجددا آغاز شود که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

یوسفی با بیان اینکه از متوقف شدن روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان نگران هستیم، عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون هیچ اتفاقی برای اجرایی شدن این طرح در خوزستان نیافتاده است و این مساله جای نگرانی دارد.

وی افزود: باید در اسرع وقت برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص آب مورد نیاز طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و همچنین اقدامات موردنیاز برای اجرای فاز دوم طرح انجام شود تا مجددا شاهد اجرای این طرح تاثیرگذار در استان باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش عمده‌ای از آب پشت سدها در خوزستان برای تولید برق است و این مساله باعث می‌شود تا نتوان از این آب برای مصارف کشاورزی استفاده کرد.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان در کنار مسئولان اجرایی هستند و تلاش خواهند کرد در بحث تخصیص اعتبارات برای اجرای چنین طرح‌های تاثیرگذاری در خوزستان، نهایت همراهی و همکاری را داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار