کارگروه توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند با حضور بخش خصوصی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 فروردین 1401 | 08:43 ق.ظ
کارگروه توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند با حضور بخش خصوصی تشکیل می‌شود معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها سازمان منطقه آزاد اروند از فعال‌سازی کارگروه توسعه تجارت در اروند خبر داد و گفت: این کارگروه نخستین جلسه خود را پیش از فرارسیدن عید فطر و تا ۲ هفته آینده برگزار می‌کند.

 «علی خانی» ظهر دیروز در نشست با فعالان اقتصادی و شرکت‌های بازرگانی مستقر در مرز شلمچه که در محل پایانه تجاری این مرز بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای ایجاد پویایی اقتصادی، افزایش و توسعه صادرات و به منظور حمایت از تولیدات داخلی آماده صدور مجوزهای لازم جهت برپایی نمایشگاه دائمی در شلمچه می باشد.

وی تعلل سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه توسعه زیرساخت‌های تجاری مرز شلمچه را غیرقابل ‌پذیرش دانست و افزود: از هیچ واحد خدمات‌رسان پذیرفتنی نیست که به بهانه‌های مختلف از ارائه خدمات خودداری کند، در صورت ترک فعل موضوع از طریق مراجع ذیصلاح قضایی پیگیری می‌شود.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگر سخنانش کم‌فروغ شدن تجارت در مرز شلمچه را ناشی از دو عامل مهم اپیدمی کرونا و فشار های سیاسی در کشور عراق اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به ممنوعیت واردات برخی کالاها در مرز شلمچه توسط گمرک عراق باوجود آزاد بودن این اقلام در دیگر مرزها به‌عنوان مصداق این موارد، از پیگیری برای رفع مشکلات برون‌مرزی خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای برگزاری جلسه‌ با استاندار بصره جهت رفع برخی موانع و مشکلات در شلمچه هستیم.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این جلسات باهدف رفع مشکلات با حضور فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی بطور مستمر برگزار خواهد شد.
وی همچنین از فعال‌سازی کارگروه توسعه تجارت در اروند خبر داد و بیان کرد: یکی از وظایف کارگروه توسعه تجارت بررسی مشکلات با حضور بخش خصوصی و دولتی است که این کارگروه نخستین جلسه خود را پیش از فرارسیدن عید فطر و تا دو هفته آینده برگزار خواهد کرد.
خانی در پایان استفاده از نظرات و تجربیات بخش خصوصی برای رفع مشکلات و تسهیل تجارت در اروند را مهم‌ترین هدف از فعال‌سازی این کارگروه برشمرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار