مدیریت مصرف برق در اهواز برای عبور از تابستان ضروری است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401 | 11:11 ق.ظ
مدیریت مصرف برق در اهواز برای عبور از تابستان ضروری است مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تغییرات اقلیمی، رشد مصرف و ناترازی بین تولید و مصرف ، اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق و مشارکت همگانی در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون برای عبور موفق از تابستان سال ۱۴۰۱ را ضروری کرده است.

عبدالحمید عباس شیاری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت:تغییرات اقلیمی و پیامدهای منفی زیست محیطی ناشی از کاهش نزولات جوی و کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی همچنین رشد مصرف باعث ناترازی بین تولید و مصرف برق شده است.

وی با بیان اینکه برنامه مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ موفق بود گفت: تلاش و برنامه ریزی مجموعه صنعت برق ، تامین انرژی پایدار برای مردم است ولی این مساله متاثر از عوامل مختلفی است که بخش مهم آن مشارکت همگانی در مدیریت مصرف و صیانت از منابع انرژی است.
شیاری در ادامه  با تاکید بر پیش قدم بودن صنعت برق در مدیریت مصرف گفت: کاهش زمان کاری ادارات ، تغییر زمان مصرف صنایع ، برقراری ارتباط سازنده با شهروندان برای مدیریت مصرف و استفاده از ظرفیت رسانه ها بخشی از فرایندی بود که باعث عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰ شد که امیدواریم شهروندان امسال نیز با صرفه جوئی بهینه و مدیریت مصرف در مسیر پایداری شبکه برق در فصل گرم  کمک کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: منظور از مدیریت مصرف برق قطع استمرار انرژی نیست بلکه هدف نهائی کمک به مصرف بهینه است.
اجرای راهکار ساده برای مدیریت مصرف برق
شیاری با اشاره به راهکارهای ساده و قابل انجام برای مدیریت مصرف برق گفت: با انجام راهکارهای ساده ای همچون عایق کاری ساختمان‌، نصب پنجره ۲ جداره، استفاده از وسایل الکترونیکی با برچسب انرژی سبز، سرویس و بهینه سازی به موقع تجهیزات برقی، بکارگیری لامپهای کم مصرف، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی همچون اتو و ماشین لباسشوئی در ساعات پیک می توان به پایداری شبکه برق کمک کرد.
وی یکی از عوامل مصرف بی رویه برق را رمز ارزهای غیر مجاز دانست و تصریح کرد: یکی از مصارفی که به پایداری شبکه برق آسیب جدی وارد می کند دستگاههای رمز ارز دیجیتال غیرمجاز است که با ایجاد نوسان شدید و  هارمونیکی باعث آسیب به وسایل برقی و تجهیزات شبکه می شوند.
شیاری با اشاره به اقدامات فنی انجام شده به منظور عبور از پیک ۱۴۰۱ گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته با برنامه ریزی و اقدام پیشگیرانه فنی، از نظر ساماندهی و اصلاح شبکه ، تعمیر و یا تعویض تجهیزات فرسوده توزیع  در مناطق و شهرستان‌های تابعه برق اهواز اقدام لازم برای تاب آوری شبکه صورت گرفته است.
شرکت توزیع نیروی برق اهواز، شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون را زیرپوشش دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار