برای حضور در بازارهای جهانی باید در مسیر اقتصاد دانش محور گام بگذاریم

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 فروردین 1401 | 11:06 ق.ظ
برای حضور در بازارهای جهانی باید در مسیر اقتصاد دانش محور گام بگذاریم عضو هیأت مدیره و معان سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در نخستین نشست هم اندیشی تأسیس و راه اندازی «ناحیه نوآوری اروند»، گفت: برای حضور در بازارهای جهانی؛ هیچ راهی جز گام نهادن و حرکت کردن در مسیر اقتصاد دانش بنیان و دانش محور، وجود ندارد.

علی خانی در این نشست که با حضور اعضای هیأت مدیره، معاونین این سازمان و روسای دانشگاه های منطقه برگزار شد؛ با بیان اینکه سالهاست شهرستان های آبادان و خرمشهر در زمینه های مختلف از استعدادهای فراوانی بهره مند بوده اند، اظهار داشت: این استعدادها توانستند در منطقه فرهنگی را ایجاد و بنیان کنند که باعث رقم خوردن اتفاقات خوب و خوشایندی در سال های نسبتا دور شده بود و امروز نیز تا حدودی می توانیم اثرات آنها را لمس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون دنیا نیز در حال حرکت و طی این مسیر است، اذعان داشت: اگر ما از این ریل و مسیر بازبمانیم؛ قطعا در بازار جهانی نمی توانیم رقابت لازم را داشته باشیم و از قافله اقتصاد عقب خواهیم ماند.

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت بزرگ علمی موجود در منطقه نظیر موسسات، دانشکده ها و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: امروز همه حاضرین در این نشست با یک دغدغه مشترک و هم افزایی تلاش داریم آینده منطقه را مبتنی بر دانش و علم ترسیم نماییم.

او دیدگاه مدیرعامل و هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند را بر هم افزایی و حرکت به سمت اقتصاددانش بنیان عنوان کرد و گفت: سالهاست که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه در منطقه و انفعال سازمان منطقه آزاد اروند در این حوزه، مانع از این شده که بتوانیم ثمرات آن را در صنعت، اقتصاد، رشد و توسعه تجارت در منطقه مشاهده کنیم؛ اما به یاری خدا امیدواریم این جلسه شروعی برای اتفاقات خوب در آینده نزدیک باشد.

عضو هیأت مدیره و معان سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان، تصریح کرد: طی مذاکراتی که با پارک علم و فناوری استان داشته ایم؛ اعلام آمادگی کردند طرح کارخانه علم و فناوری را با سرمایه گذاری صندوق ها و کمک های دولتی در منطقه آزاد اروند اجرا نمایند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار