ایران ظرفیت فنی خوبی در زمینه محصولات دانش بنیان صنعت نفت دارد

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 | 10:20 ق.ظ
ایران ظرفیت فنی خوبی در زمینه محصولات دانش بنیان صنعت نفت دارد رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به توانمندی مجموعه‌های صنعتی کشور برای مشارکت در طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی گفت: این شرکت‌ها از ظرفیت فنی خوبی در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان صنعت نفت برخوردار هستند.

مهدی رحیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه تولید محصولات استاندارد و دانش بنیان در صنعت نفت در حال رشد و تقویت است گفت: بخش خصوصی فعال در این حوزه، آمادگی دارد تا برای صادرات دانش فنی و محصولات مهندسی خود به کشورهای مختلف بخصوص عراق مشارکت کند.

وی با تاکید بر تعامل دیپلماسی کشورمان برای افزایش حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی بیان داشت: توسعه صادرات این خدمات علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی پایدار به تقویت  شرکت‌های دانش بنیان داخلی منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان‌کرد: مجموعه های صنعتی و تولیدکننده تجهیزات مورد نیاز نفت در جریان طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی مناطق نفتخیز جنوب، بخشی از توانمندی خود را نشان دادند.

رحیمی اضافه‌کرد: این توانمندی باید در راستای توسعه اقتصادی کشور در قالب صادرات خدمات فنی و مهندسی بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی فعال در حوزه صنعت نفت، رشد قابل توجهی داشته‌اند گفت: محصولات تولیدی این واحدها از استاندارد و بهره‌وری بسیار خوبی برخوردار هستند.

در جریان اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت های بخش خصوصی فعال در صنعت نفت ضمن اتکا به تولید داخل، از توانمندی های دانش بنیاد قابل توجهی برخوردار شدند که زمینه صادرات آنها به دیگر کشورها نیز فراهم شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار