آبخیزداری، نسخه شفا بخش

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 | 12:04 ب.ظ
آبخیزداری، نسخه شفا بخش بر اساس برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به اجرای ۱۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری بوده است که تا کنون حدود ۶ و نیم میلیون هکتار آن اجرایی شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری گفت: در ۲ سال اول برنامه به دلیل کمبود اعتبارات تنها ۶۰۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شد، اما در سال‌های بعد با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی سالانه یک میلیون و ششصد تا یک میلیون و هشتصد هزار هکتار عملیات آبخیزداری اجرا شده است.

منصور افزود: در سه دهه گذشته حدود ۲۴۰ سیلاب بزرگ در کشور رخ داده است که بطور میانگین هر کدام حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد کرده است که با عملیات آبخیزداری از خسارات وارده به میزان قابل ملاحظه‌ای می‌توان پیشگیری کرد.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: سال گذشته با وقوع سیلاب و برآورد خسارات در استان کرمان تاثیر فعالیت های آبخیزداری در کاهش خسارات نسبت به اراضی فاقد اجرای عملیات، براحتی مشهود است.
گرشاسبی گفت: ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی طی سه سال گذشته به اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص پیدا کرده است اما حسابرسی و ارزیابی درستی از نحوه هزینه آن به طرح ها انجام نشده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری گفت: اگر مراجع نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور تخلفی را در این زمینه اطلاع دهند بسرعت با متخلفین برخورد خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار