اختصاص اعتبار برای مدیریت ریزگردها در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 | 08:57 ق.ظ
اختصاص اعتبار برای مدیریت ریزگردها در خوزستان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی: ۳۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت ریزگرد‌ها برای خوزستان اختصاص یافت.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت:  در سال‌های ۹۶ و ۹۷ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای موضوع ریزگرد‌ها در استان اختصاص یافت و ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص داده شد و باید به مردم گزارش شود که این اعتبارات به چه صورت هزینه شده است. اختصاص اعتبار برای مدیریت ریزگردها در خوزستان

وی افزود: امسال در مجلس شورای اسلامی برای مدیریت ریزگرد‌ها در استان ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اختصاص یافت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نگاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور در خصوص ریزگرد‌ها  ادامه داد: در خصوص موضوع گرد و خاک نیز با وزیر کشور و روسای مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست کشور  پیگیری و صحبت شد که باید دبیرخانه و ستادی و نیز همایشی بین المللی با حضور کشور‌های منطقه در خصوص ریزگرد‌ها در اهواز . استان  برگزار شود تا تصمیم عاجلی در این زمینه صورت گیرد.

یوسفی بیان کرد: یکی از سوالاتی که در بین مردم مطرح است زمانی که ریزگرد‌ها به تهران رسید مساله مهم می‌شود و نمی‌خواهند برای مردم خوزستان و غرب کشور که با ریزگرد‌ها روبروهستند فکری بشود.

وی گفت: مدیریت بحران باید با توجه پیش بینی هواشناسی و اینکه میزان گرد و خاک  در برخی شهر‌ها به بالای سه هزار میکروگرم بر متر مکعب می‌رسد طبق اسناد بالادستی اگر این میزان به بالای دو هزار میکروگرم بر متر مکعب برسد  تعطیل شود و  مسئولان استان حداقل در کوتاه مدت این کار را انجام می‌دادند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار