خسارت بیش از ۹۵ درصدی خشکسالی به اراضی دیم شوشتر

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 | 10:20 ق.ظ
خسارت بیش از ۹۵ درصدی خشکسالی به اراضی دیم شوشتر مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از خسارت بیش از ۹۵ درصدی اراضی دیم این شهرستان به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها خبر داد. ابوالقاسم زراعتکار، اظهار کرد: امسال شرایط بارندگی و خشکسالی در استان خوزستان و به ویژه شهرستان شوشتر اصلا خوب نبود و این مساله خسارت‌های فراوانی به کشاورزان وارد کرد. وی با اشاره به […]

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از خسارت بیش از ۹۵ درصدی اراضی دیم این شهرستان به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها خبر داد.

ابوالقاسم زراعتکار، اظهار کرد: امسال شرایط بارندگی و خشکسالی در استان خوزستان و به ویژه شهرستان شوشتر اصلا خوب نبود و این مساله خسارت‌های فراوانی به کشاورزان وارد کرد.

وی با اشاره به سطح زیر کشت گندم دیم در شوشتر افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم شهرستان بیش از ۱۵ هزار هکتار بود که بیش از ۹۵ درصد از این محصول آسیب دید و غیر قابل برداشت است.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر گفت: این میزان خسارت واردشده به اراضی دیم گندم در شوشتر به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌هایی است که به وقوع نپیوست و مشکلاتی را در بحث تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دیم به وجود آورد.

زراعتکار عنوان کرد: امسال همچنین ۱۰۰ درصد محصول جو و کلزای شوشتر که به صورت دیم کشت شده بود به دلیل خشکسالی و عدم تحقق بارش‌ها از بین رفت.

وی افزود: سطح زیر کشت جو دیم در شوشتر بیش از ۶۱ هکتار و کلزا ۳۵ هکتار بود که با توجه به خسارت وارد شده به دلیل عدم بارش‌ها و خشکسالی این سطوح غیر قابل برداشت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر در پایان در خصوص جبران این خسارت‌ها، اظهار کرد: با توجه به خسارت‌های واردشده به مزارع دیم شهرستان، به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند از طریق صندوق‌های بیمه خسارت پرداخت می‌شود .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار