شکر مورد نیاز کشور تامین است/ کاهش ۳ هزار تومانی قیمت شکر

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 | 11:11 ق.ظ
شکر مورد نیاز کشور تامین است/ کاهش ۳ هزار تومانی قیمت شکر دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور از کاهش ۳ هزار تومانی قیمت شکر آزاد در بخش عمده فروشی خبر داد و گفت: شکر مورد نیاز کشور تامین است، اما بخشی با نرخ آزاد و بخشی با قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

«قاسمعلی حسنی» (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص وضعیت بازار شکر در بخش عمده فروشی افزود: اکنون شکر ۶ نرخ دارد آن بخش که با نرخ آزاد به فروش می‌رسد به وفور در بازار موجود است و شکر با نرخ مصوب با محدودیت عرضه می‌شود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور درباره ۶ نرخی شدن شکر و عملکرد سلیقه‌ای در این بخش، اظهار داشت: نرخ هر کیلوگرم شکر در واحدهای عمده با قیمت ۱۲ هزارو ۵۰۰  تومان است که با هزینه حمل و نقل و بسته بندی ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان تحت عنوان طرح رمضان به دست مصرف کنندگان می‌رسد؛ همچنین شکر قبل با نرخ ۱۵ هزار تومان، شکر صنف و صنعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به انضمام یک درصد ارزش افزوده، شکر عمده فروشی بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان و شکر آزاد ۲۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.

حسنی تصریح کرد: اکنون قیمت شکر با حواله از کارخانه به نرخ عمده فروشی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم شکر آزاد در عمده فروشی‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به هفته گذشته بین دو تا سه هزار تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

رشد ۲۷۰ درصدی قیمت شکر نسبت طی ۱۱ ماهه سال گذشته

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور تصریح کرد: طبق آمار ۱۵ فروردین تا ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ قیمت شکر چند بار تغییر یافت، به طوری که در فروردین ماه قیمت این محصول کیلویی ۶ هزارو ۶۵۰ تومان برای عمده فروشی و ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده بود. در تیرماه نرخ این محصول در عمده فروشی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، در شهریور ماه قیمت عمده فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در دی ماه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به انضمام ۹ درصد و برای مصرف کنندگان ۱۵ هزار تومان عرضه شده بود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند همچنان شکر طرح رمضان را با قیمت کیلویی ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان تهیه کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار