پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد جمع‌آوری زباله در اهواز / وجود ۲ تا ۴ هزار زباله‌گرد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 | 10:24 ق.ظ
پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد جمع‌آوری زباله در اهواز / وجود ۲ تا ۴ هزار زباله‌گرد شهردار اهواز گفت: حدود ۲ تا ۴ هزار زباله‌گرد در اهواز وجود دارد که این موضوع لکه ننگی برای شهر است اما از برخورد با این افراد اِبا داریم. رضا امینی در نشست کارگروه مدیریت پسماند که (۶ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اظهارات معاون دادستان اهواز در خصوص نحوه جمع‌آوری […]

شهردار اهواز گفت: حدود ۲ تا ۴ هزار زباله‌گرد در اهواز وجود دارد که این موضوع لکه ننگی برای شهر است اما از برخورد با این افراد اِبا داریم.

رضا امینی در نشست کارگروه مدیریت پسماند که (۶ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اظهارات معاون دادستان اهواز در خصوص نحوه جمع‌آوری پسماند شهری اظهار کرد: اینکه معاون حقوق عامه دادستانی اهواز، عنوان می‌کند اراده‌ای بر جمع‌آوری و حمل پسماند وجود ندارد، در قانون‌گرایی موضوع ریشه دارد. اگر می‌خواهیم موضوع پسماند به صورت اساسی حل شود، باید به قانون احترام بگذاریم. برخی اوقات استاندار خوزستان صلاح دیگری دیده است و ما تابع دستورات هستیم.

وی با اشاره به ملزم شدن شهرداری اهواز به جمع‌آوری پسماند عفوی بیمارستان‌های سینا و رازی افزود: طبق ماده ۳ قانون پسماند، تولیدکننده پسماند عفونی متولی جمع‌آوری، حمل و امحای آن است.

شهردار اهواز با اشاره به حمل روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در اهواز و فعالیت بیش از ۵ هزار کارگر خدمات شهری، گفت: در اهواز بیماری مزمنی در بخش پسماند وجود دارد؛ در حال حل مسائل هستیم و به گونه‌ای نیست که اراده‌ای برای حل مشکل وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: هر چند نمره قبولی به این شرایط نداده‌ایم اما باید مسائل بر اساس اولویت‌ها و بر اساس قانون رفع شوند.

امینی با اشاره به فعالیت حدود ۱۴ اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز به صورت شبانه‌روزی گفت: تاکنون این تعداد سگ بلاصاحب در شهری مشاهده نکرده بودم؛ تعداد سگ‌های بلاصاحب در اهواز به گونه‌ای است که هر چه زنده‌گیری شود باز هم هنوز کار تمام نشده است.

وی افزود: در این زمینه معارض‌های مردمی وجود دارد و گاهی نیروی انتظامی حق را به مردم می‌دهد.

شهردار اهواز با بیان اینکه باید طرح زوج و فرد جمع‌آوری زباله در اهواز عملیاتی شود، گفت: یکی از نقاط ضعف اهواز، وجود مخازن زباله در سطح شهر است؛ در اطراف این مخازن، دنیایی از زباله و ناپاکی وجود دارد در حالی که این وجود مخازن زباله منسوخ است و باید جمع شوند.

وی با اشاره به ورود نیروهای مازاد از طریق پیمانکاران و نظارت این افراد بر کار پیمانکار بیان کرد: اگر در شهرداری ارتباط کارفرما و پیمانکار سالم‌سازی شود، پیمانکار موظف می‌شود هر شب در ساعت مشخص زباله را جمع‌آوری کند نه اینکه خانواده‌ها هر ساعتی اراده کنند زباله را در مخزنی که شیرآبه بسیار عفونی دارد، بریزند.

امینی گفت: بر اساس آمار، حدود ۲ تا ۴ هزار زباله‌گرد در اهواز وجود دارد که این موضوع لکه ننگی برای شهر است اما از برخورد با این افراد اِبا داریم. سازمان بازیافت شهرداری باید در خصوص بازیافت پسماند به درب منازل و واحدهای تجاری مراجعه کند تا جمع‌آوری زباله خشک انجام شود اما از اینکه با موضوع اجتماعی پیچیده‌ای مواجه شویم، اِبا داریم.

وی با اشاره به اتمام حجت با پیمانکارن و افزوده شدن پیمانکاران جدید از شهرهای دیگر به اهواز از خردادماه بیان کرد: علاوه بر این، نظارت بر صحت عملکرد پیمانکاران نیز انجام می‌شود. امیدواریم در بعد فرهنگ‌سازی نیز کمک شود تا شهر به نقطه تمیزی مطلوب برسد. اگر هر دستگاهی به سهم خود در این زمینه اقدام کند، آینده خوبی برای نظافت شهر خواهیم داشت.

شهردار اهواز در خصوص پیشگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف شهر بیان کرد: در این زمینه نیروی انتظامی بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ طرح ضربتی جمع‌آوری ۲۳ هزار سرویس نخاله ساختمانی تخلیه شده در اقصی نقاط شهر، پیش‌بینی شد که با وجود هماهنگی‌ها، دستگاه‌های معدودی همکاری کردند و طرح ابتر باقی ماند. در این طرح پیش‌بینی شده بود با جدول‌گذاری، نصب تابلوهای هشداردهنده و ایجاد فضای سبز، از تخیله نخاله ساختمانی در این نقاط پیشگیری شود.

وی افزود: در این راستا به فرهنگ‌سازی و همکاری دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم تا اهواز به نقطه ایده‌آل برسد.

امینی در خصوص مطرح شدن اجازه ندادن شهرداری اهواز به شهرداری شیبان برای تخلیه پسماند در سایت صفیره، گفت: منعی برای دریافت زباله شهرهای کوت عبدالله، ویس و شیبان نداریم و این، بهانه‌ای نشود تا کارشان را انجام ندهند و گردن شهرداری اهواز بیندازند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار