به منظور برنامه ریزی و دستیابی به اهداف توسعه کارآفرینی استان دومین جلسه ویژه سامانه رصد اشتغال استان برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 | 11:24 ق.ظ
به منظور برنامه ریزی و دستیابی به اهداف توسعه کارآفرینی استان دومین جلسه ویژه سامانه رصد اشتغال استان برگزار شد معاون استاندار با اشاره به در نظر گرفتن ۶۰ هزار شغل برای استان خوزستان و تاکید بر اولویت ۷ شهرستان‌ که دارای ضریب بیکاری بیشتری نسبت به بقیه ی شهرستانها هستند عنوان کرد:بطور مثال برای کمیته امداد تا حدود ۱۲ هزار شغل، صنعت و معدن ۸ هزار شغل و برای جهاد کشاورزی ۷ هزار شغل در نظر گرفته شد که دستگاههای مختلف موظفند تا پایان سال به شکل مستمر نسبت به تحقق این فرصت ها اقدام کنند.

به دنبال سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی پایدار و تاکید دولت مردمی به افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بدین منظور، صبح دیروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ دومین جلسه تعهد اشتغال استان در سامانه رصد در سال ۱۴۰۱، با حضور مدیران استانی در محل سالن جلسات ساختمان شهید دقایقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد.

در این نشست که به ریاست آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان و با حضور حمزه خسروانی مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ، ارسلان غمگین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر کل بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، در خصوص میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد ابلاغی از سوی وزارت کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت ایجاد اشتغال گفتگو و تصمیم گیری شد.

آقارضا فتوحی در حاشیه این نشست عنوان کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و همچنین شعار سال و ضرورت استفاده از فرصت‌های اشتغال در استان، همه دستگاههای اجرایی حتی دستگاههایی که رسالت اصلی آنها در حوزه اشتغال نیست موظفند نسبت به ایجاد فرصت ها و ظرفیت اشتغال تمام تلاش خود را بکار گیرند و در این راستا با بسترسازی مناسب فرصت‌های اشتغال را ایجاد و فرصت‌های اشتغال کنونی را که اصطلاحاً ناقص هستند را کامل و تثبیت کنند.
وی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن ۶۰ هزار شغل برای استان خوزستان تاکید کرد: تا پایان امسال می بایستی تمام این مشاغل محقق شوند و در این راستا با توجه به ظرفیت دستگاههای اجرایی مختلف، برای هر کدام از دستگاهها برش دستگاهی تعیین شده است.
وی افزود: بطور مثال برای کمیته امداد تا حدود ۱۲ هزار شغل، صنعت و معدن ۸ هزار شغل و برای جهاد کشاورزی ۷ هزار شغل ایجاد شد و دستگاه‌های مختلف موظفند تا پایان سال به شکل مستمر نسبت به تحقق این فرصت های اشتغال اقدام کنند.
فتوحی در ادامه تاکید کرد: فرصت های اشتغال با اولویت ۷ شهرستان‌ که دارای ضریب بیکاری بیشتری نسبت به بقیه ی شهرستانها هستند، ایجاد می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: دستگاههای مختلف در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و با تاکید بیشتر بر حوزه خدمات موظف به اشتغال زایی هستند.

معاون استاندار در پایان با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم مد نظر این است که در مسیر اشتغال زایی و حمایت از فعالان اقتصادی، حوزه دانش بنیان به شکل مجزا دیده شده و هر موضوعی با این محوریت، از جمله افرادی که دارای ایده هستند و شرکت های دانش بنیان به قید اولویت حمایت شده و مشکلات آنها برطرف گردد،بیان کرد: حتی الامکان ایده ی این افراد و شرکتهای دانش بنیان را تا حصول نتیجه نهایی، رسیدن به محصول، بازاریابی و غیره پیگیری کرده تا با به ثمر رسیدن آن، هم شرکتها بتوانند سر پا بمانند و هم از این طریق اشتغالزایی ایجاد شده و در نهایت آن محصول نوآورانه منجر به تحرک حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در استان شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار