آمادگی نیروگاه رامین اهواز برای جدال با گرما

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 | 11:48 ق.ظ
آمادگی نیروگاه رامین اهواز برای جدال با گرما تعمیرات دوره‌ای در نیروگاه رامین اهواز برای افزایش تولید برق و استقبال از گرمای سوزان خوزستان در حال انجام است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: در سال گذشته افزون بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در این نیروگاه تولید شد و پیش بینی می‌شود با تلاش کارکنان امسال این رقم افزایش داشته باشد.

خلیل محمدی با اشاره به شرایط جوی حاکم بر کشور و کاهش چشمگیر ذخیره آب در پشت سد‌ها افزود: نیروگاه‌های برق آبی نمی‌توانند با همه توان و قدرت در خدمت شبکه سراسری برق باشند، به همین دلیل مسئولیت نیروگاه‌های حرارتی و گازی کشور و استان را بیش از گذشته شده و اهمیت آن‌ها را نمایان می‌کند.

وی به انجام تعمیرات دوره‌ای واحد‌های تولیدی این نیروگاه به منظور آمادگی برای تولید برق در فصل تابستان و پیشگیری از قطع برق و بروز مشکلات برای مردم اشاره و عنوان کرد: هم اکنون واحد شماره ۳ در حال تعمیر اساسی است و مراحل نهایی را سپری می‌کند و روز‌های آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

به گفته محمدی؛ نیروگاه رامین اهواز ۴۱ سال قدمت دارد و در تولید برق ۳۵ درصد مورد نیاز استان خوزستان نقش ایفا می‌کند.

در مجموع ۱۳ نیروگاه حرارتی درخوزستان قرار دارد و هر کدام مسئولیت تامین بخش قابل توجهی از برق استان و کشور را بر عهده دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار