پروژه بهسازی پمپ کانال گتوند کلید خورد

تاریخ انتشار: شنبه 10 اردیبهشت 1401 | 11:52 ق.ظ
پروژه بهسازی پمپ کانال گتوند کلید خورد عملیات اجرایی بهسازی پمپ کانال گتوند در محدوده شبکه آبیاری گتوند با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کارون بزرگ، فرماندار شهرستان گتوند، مسئولین ذی ربط سازمان آب و برق خوزستان و نمایندگان کشاورزان آغاز شد.

بهرام جعفری گفت: این کانال یکی از کانال های شبکه آبیاری گتوند بوده که با استفاده از ایستگاه پمپاژ گتوند تامین آب می گردد که بهره برداری از این کانال از سال ۱۳۵۷ آغاز گردیده و در طول دوران بهره برداری خود با مشکلاتی از جمله نشت آب از بدنه همراه  شده و به تدریج دچار نشست در برخی از مقاطع گردید به نحوی که از سال ۱۳۸۰ به بعد بخشی از اراضی به وسعت ۴۰۰ کیلومتر از پوشش کانال خارج شد.

وی افزود: از سال ۱۳۸۰ تاکنون طی چندین نوبت تعمیرات جزئی در کانال انجام گردیده و سرانجام در سال ۱۳۹۶ سازمان آب و برق خوزستان ایستگاه پمپاژ مرتبط با آن را بازسازی کامل نمود ولی عملیات بهسازی کانال به زمان دیگری موکول گردید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کارون بزرگ بیان کرد: سرانجام با پیگیری‌های معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی و مدیریت تعمیرات شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب وبرق خوزستان، همکاری فرماندار و نماینده مردم شهرستان گتوند در مجلس شورای اسلامی، با بهسازی و تخصیص اعتبار جهت این کانال در سال ۱۴۰۰ طی دو فاز موافقت گردید.

جعفری در ادامه گفت: اجرای فاز اول آن به طول ۲ کیلومتر در تاریخ ۵/۲/۱۴۰۱با اعتبار  ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش خشکسالی آغاز شد.

شایان ذکر است پمپ کانال گتوند با ظرفیت ۲/۲ متر مکعب بر ثانیه،  به طول ۶/۱۵ کیلومتر و دارای ۱۵ دریچه بوده که هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تحت پوشش خود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار