پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۰۰ هزار تن چغندرقند در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 | 11:43 ق.ظ
پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۰۰ هزار تن چغندرقند در خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت تاکنون ۲۵ هزار تن چغندرقند در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰ هزار تن محصول چغندرقند در سطح استان برداشت شود. تورج نوروزی با بیان اینکه برداشت محصول چغندر در استان در حال انجام است، اظهار کرد: از آغاز عملیات برداشت […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت تاکنون ۲۵ هزار تن چغندرقند در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰ هزار تن محصول چغندرقند در سطح استان برداشت شود.

تورج نوروزی با بیان اینکه برداشت محصول چغندر در استان در حال انجام است، اظهار کرد: از آغاز عملیات برداشت تاکنون ۲۵ هزار تن چغندرقند از سطح ۴۵۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شده است.

وی افزود: سطح اراضی زیر کشت محصول چغندر در استان ۱۵ هزار و ۱۲۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

نوروزی تصریح کرد: سطح زیر کشت چغندر در شهرستان شوش حدود ۷ هزار و ۹۰۰ هکتار است و بیشترین میزان محصول چغندرقند به این شهرستان اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه دو کارخانه شکر در استان وجود دارد، عنوان کرد: در کل با ۱۱ کارخانه شکر قرارداد منعقد شده است که دو کارخانه در استان و مابقی آن‌ها در خارج از استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه دارد، گفت: شهرستان‌های شوش، دزفول، اهواز، شوشتر، بهبهان و اندیمشک از شهرستان‌های کشت محصول چغندرقند در استان هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار