وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو ضروری است

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 | 10:55 ق.ظ
وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو ضروری است رئیس اتاق بازرگانی اهواز در خصوص اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو، گفت: در برخی از کالاها از جمله دارو وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری است اما ایجاد ساز و کار حذف این نوع ارز و هدایت منابع آن به بخش تولید باید با مشارکت و همفکری بخش خصوصی فراهم شود تا شاهد به […]

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در خصوص اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو، گفت: در برخی از کالاها از جمله دارو وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری است اما ایجاد ساز و کار حذف این نوع ارز و هدایت منابع آن به بخش تولید باید با مشارکت و همفکری بخش خصوصی فراهم شود تا شاهد به وجود آمدن خللی در تامین دارو و همچنین افزایش قیمت این کالای مهم نباشیم.

شهلا عموری، در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: منابع ارزی قابل توجهی از دولت با نرخ ۴۲۰۰ تومان به واردات کالای اساسی اختصاص دارد در حالی که همان کالا وقتی وارد کشور می‌شود با نرخ ارز آزاد به دست مردم می‌رسد و این مساله مشکل ساز است.

وی افزود: هزینه‌کرد دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی و رسیدن همان کالا با نرخ ارز آزاد به دست مردم، به مسیری برای خروج سرمایه‌های ارزی کشور تبدیل شده است و این مساله باید به شکلی مدیریت و حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود اما علی رغم این موضوع شاهد گرانی کالاها در دوره‌های اخیر هستیم و این مساله‌ای است که باید به جدیت مورد توجه قرار گیرد زیرا سرمایه‌های دولت به سمت و سویی دیگر هدایت می‌شوند.

عموری با بیان اینکه باید ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت تدریجی حذف شود، عنوان کرد: دولت باید این منابع ارزی را به منظور توسعه محصولات تولید داخل هدایت کند تا وابستگی به واردات کاهش پیدا کند و مشکلاتی که با افزایش نرخ ارز گریبانگیر مردم می‌شود را دیگر شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های دولت برای واردات کالاهای اساسی بسیار بالا رفته است، گفت: دولت باید پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، زیرساخت‌های توزیع این منابع در بخش تولید و تامین کالاهای اساسی در داخل را فراهم کند تا با مشکل جدیدی در این حوزه مواجه نشویم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند در بلند مدت به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند زیرا دولت در این حوزه میلیاردها دلار هزینه انجام می‌دهد که به هیچ عنوان به شکل یارانه به دست آن بخش از مردم که نیازمند یارانه هستند نمی‌رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار