لزوم استفاده از ظرفیت خیرین سلامت در افزایش کیفیت خدمات

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 | 11:24 ق.ظ
لزوم استفاده از ظرفیت خیرین سلامت در افزایش کیفیت خدمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم فعالیت بیشتر خیرین در حوزه سلامت استان خوزستان تاکید کرد. دکتر محمدحسین سرمست در همایش تجلیل از خیرین و فعالان برتر سلامت که امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از همه کسانی که در این سال‌ها بدون چشمداشت و […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم فعالیت بیشتر خیرین در حوزه سلامت استان خوزستان تاکید کرد.

دکتر محمدحسین سرمست در همایش تجلیل از خیرین و فعالان برتر سلامت که امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از همه کسانی که در این سال‌ها بدون چشمداشت و با حداقل‌های مالی و تشویقی، بیشترین خدمت را داشتند تشکر می‌کنم. این همایش به دلیل سیل سال ۹۸ و پس از آن شیوع کرونا، با تاخیر چهار ساله برگزار شد که در این فرصت به نمایندگی همه مسئولان از خدمات ارائه‌شده در این سال‌ها تشکر می‌کنم.

 وی با گرامیداشت مناسبت‌های مرتبط با هفته سلامت بیان کرد: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، اکنون بیش از دو سال است که نمود دیگری از ایثارگری‌ها به منصه ظهور رسیده که جلوه حفظ آبرو در سطح عالی بوده است و قطعا این خدمات، ماندگار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: زنجیره به هم پیوسته بهداشت و درمان، سلامت را به مردم هدیه داد؛ هر چند در همه جای کشور و جهان در پی شیوع کرونا تلفات داشتیم اما اگر این خدمات نبود، قطعا مرگ و میرها  بیشتر می‌شد. در این مدت شهدای حوزه سلامت نیز داشتیم که در این خصوص ۳۶ پرونده در استان خوزستان در حال بررسی است و بررسی چند پرونده قطعی شده و به ستاد شاهد کشور ارسال شده است.

سرمست بیان کرد: با خدمات ارائه‌شده، خوزستان یکی از استان‌های دارای رتبه خوب در میزان بهبودی بیماران مبتلا به کرونا است.

وی گفت: NGOها در حوزه دیابت، تالاسمی و … در راستای افزایش سطح سلامت تلاش می‌کنند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا به سمت پیشگیری بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: وضعیت بیماری‌های غیرواگیر در خوزستان مناسب نیست بنابراین مثلا اگر مردم همان گونه که به فکر کنترل چربی خون هستند به فکر دیگر موارد باشند، شاخص مرگ زودرس که در خوزستان وضعیت مطلوبی ندارد، بهتر می شود و به شاخص کشوری و جهانی خواهد رسید. انجمن‌ها نیز می‌توانند در این زمینه کمک خوبی کنند.

وی با تشکر از خیرین خوزستانی حوزه سلامت بیان کرد: امیدواریم شرایط حضور بیشتر خیرین در حوزه سلامت را مانند استان‌های دیگر داشته باشیم.

سرمست گفت: سطح سلامت روز به روز در حال پیشرفت است و نیاز به پیشرفت با توجه به تورم، بیشتر از حد توان مالی دولت است بنابراین باید از ظرفیت خیرین در تمام حوزه‌ها استفاده شود تا کیفیت خدمات افزایش یابد.

وی بیان کرد: مشکلی که اکنون داریم و در خصوص آن، شرمنده پرسنل هستیم بحث تاخیر و فاصله زیاد بین کارانه‌ها و اضافه کار است که امیدواریم بتوانیم این فاصله را کمتر کنیم و این پرداختی‌ها به روز رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه اکنون توازن بین هزینه‌ها و درآمد وجود ندارد، ادامه داد: افزایش سطح خدمات و نیازهای تجهیزات یکی از دلایل تاخیر در پرداخت کارانه‌ها و اضافه کار است؛ این افزایش نیاز و هزینه‌ها بیشتر از افزایش تعرفه و درآمدها و توان مالی است بنابراین نیاز به کمک و مراقبت همه پرسنل داریم و اگر جلوی تخریب تجهیزات و پرتی‌ها گرفته شود، توانمندی بیشتر می‌شود و نتیجه آن به پرسنل برمی‌گردد.

وی افزود: برای جبران پرداختی، نیاز به کنترل هزینه‌ها و حفظ اموال داریم. حفظ بیت‌المال، حفظ توانمندی برای ارائه خدمات است بنابراین باید هزینه‌های مستقیم را کم کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار