اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 | 08:17 ق.ظ
اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در اهواز شهردار اهواز گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء به تدریج در مناطق مختلف این کلانشهر اجرا می شود.

 

 

رضا امینی درخصوص ساماندهی پسماندها و اجرای تفکیک زباله از مبداء گفت: کار‌های لازم برای دریافت وام ۴۰ میلیارد تومانی که دولت برای راه اندازی سایت صفیره اختصاص داده بود، انجام شده است.

وی افزود: پس از این مدت، شهرداری با پیمانکاران فعلی با شرایط جدید و اجرایی فرایند عملیاتی موردنظر قرارداد منعقد می‌کند و پیمانکاران براساس توافق‌هایی که انجام می‌شود، باید مخازن بزرگ زباله از سطح شهر جمع آوری شوند، زیرا باعث آلودگی شهر، نارضایتی برخی شهروندان، تجمع برخی جانداران و همچنین تجمع زباله گرد‌ها شده اند.

امینی بر جمع آوری زباله‌ها در ساعت مشخص و انتقال فوری به سایت صفیره تاکید کرد و ادامه داد: تفکیک زباله از مبداء که در بسیاری از شهر‌های کشور در حال اجرا است، در منطقه ۸ نیز به صورت آزمایشی آغاز شده و به تدریج در سایر مناطق اجرایی می‌شود.

شهردار اهواز با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه تفکیک زباله از طریق مدارس، مساجد، رسانه‌ها و… گفت: اپلیکیشن مربوط به جمع آوری زباله‌های خشک طراحی و در تلفن‌های همراه شهروندان نصب می‌شود و به شهرداری اطلاع می‌دهند تا خودرو‌های اختصاصی حمل بازیافت خشک شهرداری به درب منزل مراجعه کنند و پسماند‌ها را تحویل بگیرند.

به گفته امینی؛ پس دریافت زباله‌های خشک، مبلغی به عنوان هدیه به شهروندان تحویل داده می‌شود و زباله‌ها مستقیم به سایت صفیره منتقل خواهند شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار