ضرورت تدوین طرح جامع تاریخچه ی اکتشاف، استخراج و تولید طلای سیاه در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401 | 08:48 ق.ظ
ضرورت تدوین طرح جامع تاریخچه ی اکتشاف، استخراج و تولید طلای سیاه در خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر ضرورت تدوین طرح جامع تاریخچه ی اکتشاف، استخراج و تولید طلای سیاه در خوزستان تاکید کرد.  مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور در غرقه ی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر ضرورت تدوین طرح جامع تاریخچه ی اکتشاف، استخراج و تولید طلای سیاه در خوزستان تاکید کرد.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور در غرقه ی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع تاریخچه ی اکتشاف، استخراج و تولید طلای سیاه در خوزستان گفت: صنعت نفت در حوزه های اکتشاف، استخراج، حفاری، پالایش و تولید نفت کشور نقش آفرینی می کند و تدوین تاریخچه ای از سیر اکتشاف و تولید طلای سیاه در خطه ای که نفت آن بیش از یکصد سال  قدمت دارد و تاریخ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و رویدادهای مهم بین المللی با این سرمایه ملی و نعمت خدادادی در آمیخته است؛ امری لازم و ضروری به شمار می آید.

علیرضا دانشی گفت: تدوین این تاریخچه پیوندی بین دیروز و امروز برقرار می کند و در این وانفسای تهاجم فرهنگی شکوه، اقتدار و عظمت مردم ایران زمین را به رُخ همگان می کشاند‌.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر این که این یادگار گران‌سنگ باید به اعضای جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان کشور منتقل شود، اظهار داشت: تمام فراز و فرودهای این مسیر چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از آن و به ویژه ایام جنگ تحمیلی که در آن مناطق نفتی خوزستان نه تنها در خط مقدم نبرد قرار داشت، بلکه بارها مورد هدف دشمن قرار گرفت باید احیا و به گوش همگان برسد چرا که غفلت ما در این زمینه سبب محو و نابودی این میراث ثمین خواهد شد.

به گفته ی وی، تلاش همه کارکنان و کارگران که طی بیش از یک قرن صنعت نفت کشور را دست به دست به جایگاه فعلی رسانده اند مجموعه ارزشمندی است که در باید در تاریخچه ی صنعت نفت ماندگار گردد‌.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار