برخورد قضایی با احتکار کالا و افزایش قیمت‌ها در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 | 11:16 ق.ظ
برخورد قضایی با احتکار کالا و افزایش قیمت‌ها در خوزستان دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: دستگاه قضا با نظارت بر بازار، با احتکار کالا و افزایش قیمت‌ها برخورد جدی می‌کنند.

صادق جعفری چگنی گفت: با توجه به دستور ریاست قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر نظارت بر بازار با هدف حمایت از معیشت مردم و ساماندهی نرخ ارز ترجیحی، همه دادستان‌ها در شهرستان‌ها و روسای تعزیرات حکومتی وارد میدان مبارزه با قاچاق کالا، گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، درج نکردن قیمت و… شده اند.

وی به کشف ۶۵۴ تن روغن خوراکی در خوزستان اشاره کرد و افزود: همچنین در یکی از شهرستان‌های استان نیز حدود ۳۰۰ تن مرغ احتکار شده کشف شد، ضمن اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز شاهد کشف انواع کالا‌های اساسی بودیم و پرونده قضایی تشکیل شده است.

جعفری چگنی می‌گوید: رسیدگی به تخلف‌ها و پرونده‌های در تعزیرات حکومتی و دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با بیان اینکه در زمینه افزایش قیمت‌ها با ۳ موضوع برخورد جدی می‌شود، ادامه داد: افزایش قیمت کالا‌های تعیین شده نباید در قیمت سایر کالا‌ها تاثیر بگذارد، همچنین با توجه به تداوم توزیع ارز ترجیحی از سوی دولت، افزایش قیمت دارو و آرد توجیه پذیر نیست، به همین دلیل با آن‌ها برخورد می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه کالا‌های آزاد شده نرخ مصوب دارند و افزایش خودسرانه تخلف است، اضافه کرد: در موارد گفته شده سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی و سایر دستگاه‌های نظارتی متولی به طور جدی پیگیری می‌کنند تا از افرایش قیمت‌ها و احتکار آن‌ها جلوگیری شود.

جعفری چگنی گفت: مردم می‌توانند موارد تخلف را به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند، ضمن اینکه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نیز همکاری لازم را در این زمینه دارند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب خوزستان؛ همه کالا‌های کشف در بازار توزیع می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار