تحول صحیح در صنعت نفت از بستر کانون‌های تفکر شکل می‌گیرد

تاریخ انتشار: شنبه 31 اردیبهشت 1401 | 09:45 ق.ظ
تحول صحیح در صنعت نفت از بستر کانون‌های تفکر شکل می‌گیرد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تحول صحیح در صنعت نفت از بستر کانون‌های تفکر و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و انقلابی شکل می‌گیرد. دکتر محسن خجسته‌مهر روز پنجشنبه(۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) در نخستین جلسه کانون تفکر شرکت ملی نفت ایران که به میزبانی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد ضمن گرامیداشت حماسه‌های ماندگار […]

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تحول صحیح در صنعت نفت از بستر کانون‌های تفکر و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و انقلابی شکل می‌گیرد.

دکتر محسن خجسته‌مهر روز پنجشنبه(۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) در نخستین جلسه کانون تفکر شرکت ملی نفت ایران که به میزبانی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد ضمن گرامیداشت حماسه‌های ماندگار سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول، این دستاوردهای راهبردی دفاع مقدس را نشات گرفته از تفکر خردمندانه مردم خوزستان عنوان کرد.

وی افزود: پایداری مردم خرمشهر که مُنجر به آزادی این شهر شد مرهون تفکر و تلاش مردم بود و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این مقاومتِ داهیانه حاصل هیجان و غلیان احساسات بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که رستگاری و سعادت هر فرد در پرتو تفکر و تعقل است، تمام منفعت طلبی های تاریخ، جمود و ظاهر گرایی را نتیجه عدم تفکر صحیح برشمرد.

دکتر خجسته مهر با بیان این که طیران در آسمان موفقیت نیازمند دوبال اندیشه و انگیزه است، افزود: اندیشه و انگیزه دو بال ضروری پرواز به سوی قله های رفیع سربلندی و موفقیت است و بی شک تنها با داشتن یکی از این دو نمی توان آینده روشنی را متصور شد.

وی همچنین با تشکر از همکاران مناطق نفتخیز، بر ضرورت تشکیل کانون تفکر در شرکت ملی نفت و شرکت های تابعه و  استفاده از ظرفیت فکری نخبگان در بهبود تصمیم گیری در مدیریت صنعت نفت تاکید کرد و گفت: باید در بستر کانون تفکر بتوانیم ایده و نظریه پردازی و برای همه چالش های موجود طرح ریزی کنیم، در حالی که نیروهای انقلابی دارای نظریه و خلاقیتی تحسین برانگیز هستند لازم است که ما از انفعال خارج شویم و منتظر نمانیم تا دیگران نظریه هایی ارائه دهند و سپس آن را بررسی کنیم.

خجسته‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر مهندسی فکر و استفاده از خِرد جمعی در افزایش بهره وری گفت: موضوع دیگری که وجود دارد این است که ما نباید فردی فکر کنیم، بلکه باید دیدگاهی جریانی و تشکیلاتی داشته باشیم و از خِرد جمعی برای استخراج یک الگوی اجرایی مناسب استفاده نماییم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت صدور گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک روش فکری در سطح بین الملل گفت: هدف ما علاوه بر صادرات نفت، صادرات گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تفکر انقلابی اوج صنعت و اوج شکوفایی  است بیان داشت: تفکر انقلابی مقدس ترین تفکر است و الگوهای ما در صنعت نفت باید داری تفکر انقلابی و آرمانگرا باشند تا بتوانیم صنعت نفت را متحول کنیم.

خجسته‌مهر تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی همواره باید ادامه داشته باشد و با قدرت در صحنه بدرخشد، مبادا روزی بیاید که این گفتمان غریب بماند و کسی از مطرح کردن آن ابا داشته باشد.

وی افزود: ما باید به معنی واقعی کلمه  سربازان سایبری انقلاب اسلامی باشیم و اجازه ندهیم کسی به تفکر انقلابی خدشه ای وارد کند و یا به ارزش های آن بتازد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: الگوهای ما در صنعت نفت باید دارای تفکر انقلابی و آرمانگرایانه باشند تا بتوانیم صنعت نفت را متحول کنیم. امروز و در این مدت کوتاه جهت گیری خوبی داشته‌ایم و کسی در این بازه زمانی کم انتظار معجزه ندارد اما ما نیز باید همت و اراده ای مُستحکم داشته باشیم و لحظه ای از حرکت به سوی آینده روشن باز نمانیم.

دکتر خجسته‌مهر با تاکید بر اینکه تراز شرکت ملی نفت ایران باید به تراز بین المللی خود برسد گفت: تلاش و کار شبانه‌روزی وقتی خوب است که اقدامات و طرح های ما قرین موفقیت باشند.

وی در ادامه خطاب به جمعی از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: باید تاریخ شفاهی نفت را به رشته تحریر درآورده و در بهترین قالب آن را ارائه دهید تا نسل های آینده بدانند که در ادوار مختلف چه بر سر این صنعت آمده و چه گونه به رشد و بالندگی رسیده است.

خجسته‌مهر ادامه داد: امروز از شما میخواهم که برای برنامه هفتم توسعه ایده بدهید و برای کاهش مصرف انرژی، برای افزایش بهره وری و راندمان در کشور برنامه خود را ارائه دهید.

در این نشست مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با قدردانی از روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب برای راه اندازی این جلسه، برنامه مکمل «کانون تفکر» را راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در صنعت نفت دانست.

شایان ذکر است در این نشست که مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان، مدیر روابط عمومی و مدیر سرمایه‌گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت و کارشناسان نخبه و صاحب نظر مناطق نفتخیز جنوب حضور داشتند خط‌مشی آتی و هدف از تشکیل کانون تفکر تبیین گردید.

 موضوعاتی همچون تامین منابع مالی، مدیریت قراردادهای نفت و گاز،خنثی سازی تحریم‌ها، راهکارهای افزایش ضریب بازیافت، مدیریت فعالیت‌های اکتشافی، گازهای مشعل، شدت مصرف انرژی و راهکارهای کنترل آن، حکمرانی، روابط حقوقی، مالی شرکت ملی نفت، تدوین تاریخ شفاهی نفت و مدیریت منابع انسانی توسط نخبگان نفتی حاضر در جلسه مطرح شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار