آبان‌بسپار توسعه موفق به کسب رکوردهای سه‌گانه تولید کیسه شد/ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید بر پایه دانش و فناوری

تاریخ انتشار: شنبه 7 خرداد 1401 | 14:47 ب.ظ
آبان‌بسپار توسعه موفق به کسب رکوردهای سه‌گانه تولید کیسه شد/ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید بر پایه دانش و فناوری شرکت آبان بسپار توسعه برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود، موفق به کسب رکوردهای سه‌گانه تولید کیسه در بخش‌های برش و دوخت، رول‌بافی و نخ نواری شد.

آبان بسپار توسعه یکی از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که با هدف خودکفایی کشور و متکی بر علم و دانش جهت نیازهای زیربنایی نیشکر تاسیس شده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، کیسه‌های تولیدی آبان‌بسپار توسعه، از جنس پلی پروپیلن است که در بسته‌بندی، حمل و نقل و نگهداری محصولات صنایع کشاورزی، پتروشیمی و نساجی کاربرد دارد و در حال حاضر از این کیسه‌ها برای بسته‌بندی شکر تولیدی واحدهای نیشکری استفاده می‌شود.

افزایش بهره‌وری و ارتقای تولید بر پایه دانش

مسعود کیانی افزایش بهره‌وری بر پایه دانش و فن‌آوری را هدف‌گذاری این شرکت برشمرد و تاکید کرد، با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال افزایش کیفیت محصولات همگام با افزایش تولید هستیم.

وی در ادامه به رکوردهای کسب شده اشاره کرد و گفت، در فروردین ماه سال جاری رکورد تولید کیسه به میزان یک میلیون و ۵۰۲ هزار تخته شکسته شد و در دومین ماه سال مزین به تولید دانش‌بنیان نیز با تولید یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۰۰ تخته، این رکورد بار دیگر به همت و تلاش کارکنان شکسته شد و در بخش رول‌بافی و تولید نخ نواری هم رکوردهای جدیدی به دست آمد.

کیانی، آبان‌بسپار توسعه را شرکتی با محصولات متنوع دانست و ابراز امیدواری کرد، با تولید بیشتر بتواند در سال مزین به تولید دانش‌بنیان سهمی در خودکفایی کشور و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

این شرکت در کنار تولید کیسه‌های پلاستیکی، اولین و بزرگترین تولیدکننده لوله پلی‌اتیلن سنگین کاروگیت‌دار و کرتیوپ‌دار دوجداره و لوله تک جداره است و با محصولات متنوع نظیر لوله آبیاری تاشو، لوله‌های پلی‌اتیلن، لوله‌های زهکشی، علاوه بر رفع نیاز صنعت نیشکر، توانایی تامین نیازهای بخش آب و فاضلاب استان و کشور را نیز دارد.

کسب رکورد تولید لوله‌های آبیاری تاشو

مدیرعامل آبان‌بسپار توسعه در بخش دیگری از سخنان خود به کسب یک رکورد دیگر اشاره کرد و بیان داشت، در تولید لوله‌های آبیاری تاشو این شرکت توانسته در مقایسه با ۲۶ ماه گذشته، ۲۲ تن افزایش تولید داشته باشد.

کاهش مصرف آب به میزان حداقل ۳۰ درصد به علت جلوگیری از تبخیر سطحی و نفوذ آب در زمین نسبت به روش آبیاری سنتی، سهولت استفاده به علت قابلیت انعطاف زیاد، امکان تنظیم مقدار خروجی آب با استفاده از دریچه‌های مخصوص و قابل تنظیم، جمع آوری و نصب راحت و سریع، افزایش سطح زیر کشت به علت حذف کانال‌ها، کاهش مصرف کود به علت بالا رفتن راندمان کوددهی از طریق تزریق مستقیم کود در شبکه آبیاری از جمله مزیت‌های لوله‌های آبیاری تاشو تولیدی این شرکت است.

شرکت آبان بسپار توسعه در ۱۷ کیلومتری جاده اهواز به آبادان نرسیده به نیشکر دعبل خزاعی قرار گرفته و سر درِ آبی رنگ آن با چرخ دنده‌های صنعت میان آرم نیشکر، تلفیق تلاش، تجربه و خلاقیت فرزندان این مرز و بوم را جلوه‌گر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار