تخریب باقیمانده متروپل در گرو پایان آواربرداری و خروج اجساد

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 خرداد 1401 | 10:32 ق.ظ
تخریب باقیمانده متروپل در گرو پایان آواربرداری و خروج اجساد مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان: تخریب باقیمانده متروپل آبادان پس از پایان آواربرداری، خروج اجساد و ایمن سازی محل انجام می‌شود.

 شهاب صدیقی با اشاره به اهمیت تخریب باقیمانده ساختمان متروپل گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب فنی سازه را با درنظر گرفتن همه جوانب فنی آن برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء در حال تجهیز است، افزود: زمانی می‌توان باقیمانده ساختمان متروپل را بطور کامل تخریب کرد که آواربرداری انجام و اجساد از زیر آوار خارج شوند.

صدیقی درخصوص بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار اصناف در محدوده این ساختمان گفت: مقرر شده جلسه‌ای با حضور اصناف، کسبه و اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان برگزار شود تا برای نحوه از سرگیری فعالیت تجاری و بازرگانی خیابان امیرکبیر که قلب تجاری این شهرستان است، تصمیم گیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان می‌گوید: در حال حاضر از چهارراه خیابان امیرکبیر به سمت خیابان دبستان به دلیل تردد کامیون‌ها و فعالیت تجهیزات سنگین مکانیکی برای آواربرداری ساختمان متروپل مسدود است، اما تردد از بخش غربی خیابان امیرکبیر مانعی ندارد.

خارج کردن اجساد از زیر آوار متروپل در اولویت است

این مقام مسئول خارج کردن اجساد باقیمانده از آوار متروپل آبادان و تحویل آن‌ها به خانواده‌های داغدار را اولویت اصلی گروه‌های امداد و نجات عنوان و اضافه کرد: سپس بر تخریب باقیمانده طبقه‌های این ساختمان با در نظر گرفتن جوانب احتیاط تمرکز می‌کنیم.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه، خرداد امسال ریزش کرد و تاکنون ۳۲ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۷ نفر دیگر مصدوم شده اند.

به گفته استاندار ویژه خوزستان ۳ نفر از جان باختگانی که از زیر آوار متروپل خارج شده اند، مجهول الهویه هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار