میزان مصرف شیر و لبنیات در ایران کمتر از استاندارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 | 10:10 ق.ظ
میزان مصرف شیر و لبنیات در ایران کمتر از استاندارد متوسط مصرف سرانه شیر و لبنیات در ایران ۱۹۰ گرم در روز و کمتر از استاندارد است.

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دزفول متوسط مصرف سرانه شیر و لبنیات در ایران را ۱۹۰ گرم در روز عنوان کرد و گفت: این در حالی است که استاندارد مصرف روزانه آن ۲۵۰ گرم است.

زینب رفعت پناه لبنیات را یکی از گروه‌های غذایی با نقش انکارناپذیری در حفظ و ارتقاء سلامت بدن دانست و افزود: با توجه به اهمیت مصرف این گروه غذایی، امسال ۱۱ خرداد به عنوان روز جهانی شیر با شعار “از لبنیات لذت ببرید”، نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نقش بدیهی و مسلم مصرف لبنیات در تامین سلامتی افراد، ادامه داد: از دیدگاه سلامت با رویکرد پیشگیری بهتر از درمان است، خرید مواد لبنی، هزینه نیست، بلکه یک نوع سرمایه گذاری برای تندرستی محسوب می‌شود.

رفعت پناه با بیان اینکه کمبود مصرف لبنیات سبب تامین نشدن کلسیم مورد نیاز بدن و کاهش تراکم بافت استخوانی و در نهایت ایجاد پوکی استخوان می‌شود، اضافه کرد: کلسیم علاوه بر استخوان سازی، در سلامت دندان ها، حرکت عضلات و انتقال پیام‌های عصبی در بدن نقش ایفا می‌کند.

به گفته مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دزفول؛ بهتر است برای جذب بیشتر لبنیات، نوع کم چرب آن استفاده شود و مصرف ویتامین D کافی همزمان با مصرف کلسیم جهت استخوان سازی امری لازم و ضروری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار