بسترسازی مهمترین عامل توسعه روابط اقتصادی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 | 10:21 ق.ظ
بسترسازی مهمترین عامل توسعه روابط اقتصادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در زمینه توسعه روابط اقتصادی بیان کرد: توسعه ی زیرساختها و بسترسازی، مهم ترین عامل در توسعه ی روابط اقتصادی است.

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان سه شنبه دهم خردادماه ۱۴۰۱، در نشست تقویت روابط تجاری با کشور عراق که با حضور معاون دیپلماسی اقتصاد وزارت امور خارجه که در محل اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر برگزار شد شرکت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، ضمن تسلیت حادثه ی ساختمان متروپل به مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر و همچنین خانواده های داغدار، ابراز امیدواری کرد با مدیریت صحیح شاهد حوادث مشابه در استان و کشور نباشیم.

آقارضا فتوحی در زمینه توسعه روابط اقتصادی بیان کرد: توسعه ی زیرساختها و بسترسازی، مهم ترین عامل در توسعه ی روابط اقتصادی است. راه اندازی راه آهن شلمچه به بصره می تواند کمک شایانی در توسعه زیرساخت های ترانزیتی به منظور تقویت مراودات اقتصادی با عراق باشد که این مهم در کنار نگاه ویژه به توسعه ترانزیت دریایی از طریق بنادر خوزستان به کشور عراق، به دلیل تعطیلی بلند مدت مرزهای زمینی در ایام اربعین حسینی، می تواند گام های مهم و ارزشمندی در توسعه صادرات به این کشور همسایه به شمار آید. البته که برای حصول این اهداف تقویت و توسعه ی ناوگان دریائی با تجهیزات و شناورهای به روز ضروری است.
وی افزود: ایجاد بازارچه های تخصصی محصولات مختلفی چون محصولات کشاورزی و شیلات در مرزها با ایجاد امکانات مناسب چون سردخانه های لازم، می تواند علاوه بر کسب نظر بازرگانان فعال عراقی در تداوم حضور در زمینه ی تجارت با کشورمان، تبلیغات مناسبی نیز برای سایر بازرگانان این کشور در ایجاد انگیزه و رغبت در فعالیت تجاری با ایران عزیز به شمار آید.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: جذب دانشجو از کشور عراق در دانشگاه های استان و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت توسعه ی گردشگر سلامت در مراکز درمانی منطقه، گام هایی اساسی در جذب گردشگران خارجی و ارز آوری خواهد بود.
فتوحی در پایان تداخل تعطیلات کاری، عدم تطابق ساعات کاری دو کشور به ویژه در نیمه نخست سال و معضلات اطلاع رسانی در زمینه مصوبات و بخشنامه های عراق را از جمله مهم ترین مشکلات موجود در امور تجاری مرزهای مشترک خوزستان با کشور عراق برشمرد.
در ادامه این نشست بازرگانان و فعالان اقتصادی منطقه به بیان اصلی ترین مشکلات تجاری با کشور عراق در زمینه های فناوری ، محصولات کشاورزی، خرما و فولاد پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار