معاون  هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشت آزادگان :

احداث استخر برای دام های سنگین شهرستان دشت آزادگان ضروری است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 | 11:18 ق.ظ
احداث استخر برای دام های سنگین شهرستان دشت آزادگان ضروری است معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشت آزادگان گفت: با توجه به بحران آب در تابستان امسال و گرمای هوا ،مه پاش و استخر برای دام های سنگین این شهرستان باید هر چه زودتر از سوی جهاد کشاورزی احداث شود.

سعید عوده زاده با اشاره به نشست مدیریت بحران خشکسالی در محل فرمانداری این شهرستان افزود:باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در سریعترین وقت ممکن  این مه پاش  ها و استخرها برای دام های سنگین منطقه آماده شود تا مشکلی برای دامداران و دام آنها ایحاد نشود.

معاون عمرانی  فرماندار دشت آزادگان همچنین تاکید کرد:جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم برای بیمه کردن تمامی دادم های این شهرستان اقدام کنند تا در شرایط بحران آب دامداران دجار خسارت نشوند.

عوده زاده همچنین از اداره آب و فاضلاب خواست با توجه به نارضایتی مردم در رابطه با  آب و فاضلاب نسبت به اصلاح شکستگی ها همچنین رفع مشکلات تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدام کند.

معاون عمرانی فرمانداری دشت آزادگان بیان کرد: تاکنون  ۶۵ دامدار دارای دام بالای ۵۰ راس  و ۵۰۰ دامدار  زیر  ۳۵ راس دام ، نسبت به بیمه دام خود اقداک کردند.

وی افزود: طبق اعلام جهاد کشاورزی تا ۲ هفته آینده کار احداث مه پاش و استخر برای دام های شهرستان دشت آزادگان به اتمام خواهد رسید و استخرهایی نیز در بخش  مرکزی  و اطراف شهرهای  سوسنگرد و بستان  احداث می شود.

آب مورد نیاز شهرستان دشت آزادگان از حوضه آبریز کرخه تامین می شود.

با توجه به بحران آب در این حوضه مقرر شده است برای دام های این شهرستان مه پاش و استخر ایجاد شود تا بر اثر کمبود آب تلف نشوند.

گاومیش به علت نداشتن غده های عرق ساز در پوست، باید برای زنده ماندن روزانه حداقل هشت ساعت درآب شناور باشد.
جمعیت گاومیش در خوزستان حدود ۲۵۰هزار راس است که بیشتر در مناطق شادگان، غرب و جنوب خوزستان متمرکز هستند که خوزستان از این حیث در رتبه نخست کشور قرار دارد.
تابستان گذشته شدت خشکسالی و کاهش آورد رودخانه کرخه سبب تلف شدن تعدادی ازگاومیش های مناطق غربی خوزستان بخصوص دشت آزادگان شد.
حیات دام سنگین غرب خوزستان به آب رودخانه کرخه و هورالعظیم وابسته است.
استان خوزستان ۳.۵میلیون راس دام سبک و ۴۵۰هزار راس دام سنگین به ارزش بیش از ۱۵۰هزار میلیارد ریال است.

 شهرستان دشت آزادگان با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار