خدمتی دیگر از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛

کارخانه تغلیظ ویناس به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 خرداد 1401 | 11:09 ق.ظ
کارخانه تغلیظ ویناس به بهره برداری رسید دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عصر سه شنبه ۱۷ خرداد ماه در آیین افتتاح بزرگترین کارخانه تغلیظ ویناس در کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه روزانه ۱۲۰۰ مترمکعب ویناس خروجی الکل رازی را به ۱۶۴ مترمکعب ویناس با غلظت ۵۵ تا ۶۰ درصد تبدیل و تولید می‌کند. مدیرعامل […]

دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عصر سه شنبه ۱۷ خرداد ماه در آیین افتتاح بزرگترین کارخانه تغلیظ ویناس در کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه روزانه ۱۲۰۰ مترمکعب ویناس خروجی الکل رازی را به ۱۶۴ مترمکعب ویناس با غلظت ۵۵ تا ۶۰ درصد تبدیل و تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع بیان داشت: شرکت توسعه نیشکر به عنوان یک شرکت دانش بنیان بزرگ مقیاس، تمام فعالیت هایش بر اساس پایه های علمی و فنی بنا شده است.

این مقام‌ مسئول به افتتاح بزرگترین کارخانه تغلیظ ویناس در کشور اشاره کرد و گفت: این کارخانه روزانه ۱۲۰۰ مترمکعب ویناس خروجی الکل رازی را به ۱۶۴ مترمکعب ویناس با غلظت ۵۵ تا ۶۰ درصد تبدیل و تولید می‌کند.

ناصری عنوان کرد: از ویناس و باگاس برای تولید کاغذ ، ام دی اف، خوراک دام و سایر محصولات استفاده می شود.

وی یادآور شد: شرکت خمیرمایه و الکل رازی در راستای دستیابی به صنعت سبز و تکمیل زنجیره ارزش خود با بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا موفق به بهره برداری از اولین کارخانه بازیابی گازbio co2 در کشور گردیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه تغلیظ این حجم پساب برای اولین بار در کشور صورت می گیرد، گفت: در راستای دستیابی به صنعت سبز و کاهش انتشار گازهای آلاینده زیست محیطی و با بهره‌گیری از منابع و پتانسیل داخل کشور و پس از دریافت موافقت های لازم از سازمان حفاظت محیط زیست استان اقدام به اجرای بزرگترین سیستم تغلیظ پساب صنعتی به عمل آمده است که امکان کاربرد ویناس تغلیظ شده پاستوریزه در خوراک دام و پایه کود کمپوست فراهم می گردد.

این مقام مسئول ویتاس را پسماندی ارزشمند از ملاس خواند و اظهار کرد: تولید خمیرمایه و الکل با استفاده از خوراک اولیه ملاس نیشکر و با طی نمودن مراحل مختلف تخمیر تخلیص و جداسازی انجام می شود.

ناصری با اعلام اینکه به طور تقریبی بین ۸۶ تا ۸۹ درصد وزنی ویناس از آب است؛ بیان کرد: ویناس به دلیل پتانسیل بالا به عنوان کود پتاس و خوراک دام قابل استفاده است است همچنین این ماده آلی به دلیل چسبندگی بالا به عنوان مالچ گیاهی در جاده ها و شن زارها پاشیده می شود.

وی در پایان گفت: از ویناس در مزارع جهت جلوگیری از گرد و غبار و پوشش های عمومی جاده های بین مزارع نیز استفاده می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار