تحویل دهی کالاهای اساسی از بنادر کشور ۱۷ درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 خرداد 1401 | 10:14 ق.ظ
تحویل دهی کالاهای اساسی از بنادر کشور ۱۷ درصد رشد دارد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از رشد ۱۷ درصدی تحویل کالاهای اساسی از بنادر کشور به صاحبان کالاها خبر داد.

علی اکبر صفایی عصر دوشنبه پس از حضور در بندر امام خمینی (ره) و بررسی روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امسال، میزان تحویل دهی کالاهای اساسی از بنادر کشور به صاحبان آنها و جابه جایی به سمت مقصد در استان‌های مختلف با رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌ همراه است.

وی با تاکید بر تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از بنادر کشور گفت: عملکرد بنادر در این حوزه طی سال گذشته ۲۷ میلیون تن کالای اساسی بوده که عمده آن در دوره کاری دولت سیزدهم رقم زده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، این میزان تخلیه کالا در بنادر کشور را  اقدامی با ارزش برای پشتیبانی از شبکه توزیع کالای اساسی در کشور دانست و افزود: تلاش‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در راستای بهبود این عملکرد طی سال جاری است.

صفایی تصریح‌ کرد: در حال حاضر ۲۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در لنگرگاه‌ها موجود است و علاوه بر این تعداد ۲۰ فروند کشتی دیگر در اسکله‌های بنادر کل کشور فرآیند تخلیه محموله‌ها را طی می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، کالاهای اساسی موجود در انبار و سیلوهای بنادر کشور را بیش از سه میلیون تن عنوان‌ کرد و بیان‌داشت: در مجموع می توان گفت که کل کالاهای اساسی در لنگرگاه ها، اسکله ها و محوطه بنادر، بالغ بر چهار میلیون تن است.

بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد. 

حدود ۷۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار