لزوم ایجاد خط ویژه برای تردد اتوبوس‌های ناوگان شهری اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 خرداد 1401 | 09:34 ق.ظ
لزوم ایجاد خط ویژه برای تردد اتوبوس‌های ناوگان شهری اهواز مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت انتظار شهروندان در ایستگاه‌ها به دلیل ترافیک شهری، خواستار در نظر گرفتن خط ویژه تردد برای اتوبوس‌های ناوگان شهری شد. کوروش سبزعلی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین ۶۵ دستگاه اتوبوس برای ناوگان شهری اهواز اظهار کرد: هزینه این اتوبوس‌ها پرداخت شده و منتظر تحویل اتوبوس‌ها […]

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت انتظار شهروندان در ایستگاه‌ها به دلیل ترافیک شهری، خواستار در نظر گرفتن خط ویژه تردد برای اتوبوس‌های ناوگان شهری شد.

کوروش سبزعلی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین ۶۵ دستگاه اتوبوس برای ناوگان شهری اهواز اظهار کرد: هزینه این اتوبوس‌ها پرداخت شده و منتظر تحویل اتوبوس‌ها از سوی کارخانه هستیم. 

وی با بیان اینکه با خرید اتوبوس‌های جدید وضعیت حمل و نقل عمومی قابل قبول می‌شود، افزود: در حال حاضر تقریبا ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در اهواز در حال فعالیت هستند، هر چند ممکن است در این شرایط برخی از این اتوبوس‌ها خراب شوند که تعمیر و اورهال می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: علاوه بر تامین اتوبوس‌های جدید، مجوز بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را نیز در قالب تبصره ۱۸ داریم که منتظر هستیم دولت سهم خود را واریز کند تا مناقصه این کار انجام شود.

سبزعلی در خصوص وضعیت کولرهای اتوبوس‌های فعال ناوگان شهری اهواز بیان کرد: از مجموع اتوبوس‌های فعال، ۳۵ دستگاه اتوبوس کولر ندارند که در حال حاضر دو تیم در حال تعمیر کولرها هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز افزود: امکان تعمیر کولرها قبل از آغاز گرما وجود ندارد زیرا پس از روشن شدن کولر در گرما، مشکلات کولر خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شرایط اهواز با شهرهای دیگر مستثنی است، تصریح کرد: ممکن است در شهر دیگر کولر یک اتوبوس با ۵۰ درصد گاز یا خرابی ۵۰ درصدی رادیاتور هم کار کند اما در اهواز چنین چیزی امکان ندارد. در شهرهای دیگر ممکن است هر هفت هشت سال یک بار رادیاتور کولر اتوبوس تعویض شود اما در اهواز به دلیل شرایط جوی، هر دو سه سال یک بار باید این کار انجام شود.

سبزعلی با اشاره به وضعیت مدت زمان طولانی منتظر ماندن شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس گفت: در خصوص مدت زمان انتظار شهروندان برای استفاده از اتوبوس تنها تعداد اتوبوس مهم نیست؛ در این خصوص باید شرایط شهرسازی نیز در نظر گرفته شود زیرا برخی مواقع چند دستگاه اتوبوس در ترافیک هستند. برای حل این مشکل، باید برنامه‌ای در شورای ترافیک برای در نظر گرفتن خط ویژه‌ای برای اتوبوس‌ها تدوین شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: پیگیری‌ها برای در نظر گرفتن خط ویژه اتوبوس‌ها در اهواز انجام شده اما هنوز کار به نتیجه نرسیده است. علاوه بر این با توجه به وضعیت مسیرهای شهر، سقوط یک اتوبوس در چاله موجب می‌شود همه لوله‌های کولر جلو بشکنند که برای تعویض این لوله‌ها باید ۱۰ میلیون تومان هزینه شود.

سبزعلی در خصوص وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس اهواز بدون کولر در گرمای هوا بیان کرد: سامان‌دهی، نظافت و شست‌وشوی ایستگاه‌های اتوبوس در اختیار مناطق شهرداری است. ایجاد سایه‌بان، نصب کولر و اقدامات دیگر در ایستگاه جزو وظایف مناطق شهرداری است و در بودجه مناطق نیز این موضوع پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سال گذشته مناطق شهرداری تعهد دادند که در این زمینه اقدام کنند اما وضعیت ایستگاه‌ها بدتر شده و بهتر نشده است. این در حالی است که اگر بودجه سامان‌دهی ایستگاه‌های اتوبوس در اختیار این سازمان باشد وضعیت بسیار بهتری خواهند داشت بنابراین از شهردار اهواز درخواست کردیم که بودجه این کار را در اختیار این سازمان قرار دهند که منتظر ابلاغ آن هستیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز در خصوص استفاده از کارت بلیت الکترونیک در اتوبوس‌ها گفت: دو دستگاه استفاده از کارت بلیت الکترونیک به صورت پایلوت در اتوبوس‌ها نصب شده که رضایتمندی از عملکرد آن به سازمان فاوای شهرداری اعلام شده و احتمالا در یکی دو ماه آینده استفاده از کارت بلیت الکترونیک امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: کارت‌های بلیت الکترونیک پیش‌بینی شده حدود ۵ هزار تومان قیمت خواهند داشت و کرایه اتوبوس نیز افزایش جزئی خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار