کارکنان عملیاتی نباید دغدغه‌ای در امور درمان خود داشته باشند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 خرداد 1401 | 08:26 ق.ظ
کارکنان عملیاتی نباید دغدغه‌ای در امور درمان خود داشته باشند مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشستی با مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: کارکنان عملیاتی نباید دغدغه ای در امور درمان خود داشته باشند. در این جلسه مهندس علیرضا دانشی نیز با بیان اهمیت برقراری ارتباط مستحکم تر میان  بخش های مختلف وزارت نفت در جنوب گفت: نگاه جزیره ای به […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشستی با مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: کارکنان عملیاتی نباید دغدغه ای در امور درمان خود داشته باشند.

در این جلسه مهندس علیرضا دانشی نیز با بیان اهمیت برقراری ارتباط مستحکم تر میان  بخش های مختلف وزارت نفت در جنوب گفت: نگاه جزیره ای به مجموعه های مختلف وزارت نفت در جنوب باید تبدیل به همدلی و همکاری در عرصه های مختلف شود.

وی با اشاره به سختی کار پرسنل عملیاتی گفت : کارکنان عملیاتی صنعت نفت نباید دغدغه ای در امور درمان خود داشته باشند و بهترین امکانات درمانی بایستی در جنوب برای ایشان فراهم شود، پیشرفت و ارتقاء زیر ساخت ها در بهداشت و درمان های جنوب، موجب تامین آرامش خاطر پرسنل عملیاتی صنعت نفت و افزایش رضایتمندی کارکنان خواهد بود.

مهندس دانشی در ادامه بیان داشت: در حوزه ایجاد ساختار اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق عملیاتی جنوب، تامین آمبولانس های مجهز تیپ، اتوبوس آمبولانس و بالگرد جهت انتقال مصدومین از مناطق عملیاتی به بیمارستان نفت اهواز  بایستی پیگیری های مشترکی از طرف دو مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و بهداشت و درمان صنعت نفت صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این جلسه آغاز فصل مشترکی از همکاری های ویژه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و بهداشت و درمان صنعت نفت باشد.

 فراهم بودن زیرساخت‌ها برای توسعه خدمات درمانی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز در این نشست به تشریح سیاست‌های جدید سازمان بهداشت صنعت نفت بویژه در مدیریت بیمارستان‌های نفت جنوب پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر تعداد موارد اعزام بیماران از سایر مناطق به بیمارستان مرکزی نفت تهران افزایش چشمگیری داشته است و با بررسی های صورت گرفته بخش عمده ای از اعزام ها به علت عدم وجود امکانات اسکان در شهر اهواز بوده است، این درحالی است که  زیر ساخت های درمانی، تجهیزاتی و نیروی انسانی مورد نظر در بیمارستان نفت اهواز فراهم است.

دکتر بهرام دهقان افزود: در صورت تامین محل اسکان درسطح شرکت ها و یا از طریق عقد قرارداد با هتل ها و مراکز اسکان در اهواز، بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز آماده خدمت رسانی به بیماران سایر مناطق در جنوب می باشد.

وی با اشاره به ایجاد بسترهای مناسب برای درمان بیمارانی که در مرحله ی حاد مراجعه می کنند و استفاده از زمان طلایی انجام اقدامات درمانی جهت کاهش عوارض بیماری‌ها گفت: طی یکسال اخیر امکان آنژیوپلاستی اولیه (PRIMARY PCI) جهت بیماران دچار سکته ی قلبی که در زمان طلایی درمان مراجعه کنند در بیمارستان بزرگ نفت اهواز فراهم شده و این اقدام درمانی موجب کاهش عوارض و نارسایی های قلبی پس از سکته ی قلبی خواهد شد.

دکتر دهقان ادامه داد:  در حوزه‌ی سکته‌های مغزی نیز درحال رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور جهت راه اندازی بخش استروک یونیت با ظرفیت ۴ تخت آی سی یو، نیروهای اموزش دیده و مجرب هستیم. سالیانه ١٧٠ مورد بیمار با علائم سکته ی مغزی به بیمارستان بزرگ نفت اهواز مراجعه می‌کنند و  در صورت انجام اقدامات درمانی در زمان طلایی یک ساعت اول از شروع علائم و حداکثر تا ۴.۵ ساعت اول، عوارض این بیماری بسیار کاهش خواهد یافت. مهمترین عامل در انجام این فرآیند درمانی ویژه کاهش زمان انتقال بیمار از زمان شروع علائم تا زمان تزریق داروی ترومبولیتیک در بیمارستان است.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی سازمان بهداشت و درمان علاوه بر ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان های نفت، مراکز سلامت خانواده و سلامت کار، استقرار سامانه اورژانس پیش بیمارستانی جهت انجام مداخلات درمانی در موارد حاد پیش گفته و همچنین حضور به موقع در حوادث صنعتی و اتفاقات مناطق عملیاتی است که میتوانیم با تقویت ظرفیت های موجود در درمانگاه های عملیاتی و همکاری و هماهنگی اچ اس ایی و کمیته های بحران شرکتها به سرعت این سامانه را در منطقه مستقر کنیم.

ضرورت ایجاد مرکز سوختگی در بیمارستان نفت اهواز

دکتر دهقان از پیگیری ویژه جهت ایجاد مرکز سوختگی در بیمارستان نفت اهواز خبر داد و گفت : با توجه به احتمال بالای وقوع سوختگی های شیمیایی و الکتریکی در حوادث صنعتی در مناطق عملیاتی، نیاز به ایجاد مرکز سوختگی احساس می شود و پیگیری های ویژه ای در این خصوص انجام گرفته است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص مسئولیت های اجتماعی در وزارت نفت به وظایف خود عمل کرده است گفت : نمونه بارز عمل به مسئولیت های اجتماعی تزریق بیش از ١٠٠ هزار دوز واکسن کرونا و اختصاص ٢٠٠ تخت بستری به بیماران کووید در پیک کرونا در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بوده است که به إذعان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مدیران منطقه عملکرد این مجموعه بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.

وی در پایان گفت: از همه ی مدیران شرکتهای تابعه وزارت نفت در جنوب درخواست داریم جهت پیشرفت و ارتقاء بهداشت و درمان صنعت نفت تلاش و همفکری نمایند. توسعه‌ی زیر ساخت‌های تجهیزاتی از جمله تامین اتوبوس آمبولانس و استقرار آن در چند نقطه از استان، تقویت ناوگان آمبولانس زمینی و هوایی و خرید و نصب تجهیزات پزشکی به روز در بیمارستان‌های نفت جنوب، در سایه تلاش، همفکری، همراهی و همکاری مدیران منطقه میسر خواهد شد و منافع این تحولات هم برای جمعیت محترم تحت پوشش صنعت نفت و هم برای هم استانی های عزیزمان خواهد بود.

 ایجاد کارگروه های ویژه جهت بررسی مشکلات درمانی

در ادامه جلسه مهندس  بیگدلی سرپرست مدیریت منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان نیز ضمن ابراز خوشحالی  از تعهد و اعتقاد مدیران دو مجموعه بر ضرورت افزایش ارتباطات فی مابین گفت: ایجاد کارگروه های ویژه جهت بررسی و کارشناسی مسائل و مشکلات در جنوب از جمله ضرورت های شرایط فعلی منطقه است و ایجاد این همگرایی موجب پیشرفت های ویژه در منطقه خواهد شد.

در ادامه مدیران ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ضمن تشکر از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در کنترل و مدیریت بیماری کرونا در منطقه و تلاش در جهت انجام واکسیناسیون حداکثری در عملیات نفت ،  به بیان چالش ها و نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان از جمله مدیریت اعزام بیماران، تکمیل پروژه ی معوق پلی کلینیک جواهری، انجام مانورهای گسترده پیش بیمارستانی در مناطق عملیاتی استراتژیک وپرداختند.

 شایان ذکر است این نشست  با حضور  دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ،  مهندس علیرضا بیگدلی سرپرست مدیریت  منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و جمعی از مدیران ستادی  و مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمعی از مدیران این شرکت برگزار شد


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار